زمینه ماندگاری افراد توانمند و مومن در کشور فراهم شود

آیت الله سبحانی گفتند: باید کاری کنیم که خبرگان و نخبگان، در ایران اثرگذاری خود را به حداکثر برسانند و زمینه حفظ و نقش آفرینی این افراد را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : آقای روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه به استان قم با حضرت آیت‌الله سبحانی دیدار و گفت‌ وگو کرد.

حضرت آیت الله سبحانی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به اهمیت توجه جامعه به توانمندی‌های نوآورانه پرداخت و با شایسته شمردن نقش معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان در حمایت، هدایت و ایجاد بسترهای فعالیت افراد نخبه عنوان کردند: تلاش معاونت علمی و زحمات معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، تلاشی ارزشمند و در راستای تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر حمایت و بهره مندی از  نوآوری و حرکت رو به جلو است. اسلام همواره بر حرکت نوآورانه تاکید دارد و تحول، آشنایی با فناوری‌ها و حرکت رو به جلو به عنوان یک ارزش در آموزه‌های دینی ما مورد تاکید بوده است.

ایشان افزودند: بر اساس فرمایش نبی مکرم اسلام، هر کس دو روزش با هم یکسان باشد فریب خورده است و هرکس که دو روزش یکسان باشد مغبون است. این موضوع نشان دهنده اهمیت نوآوری، تحول و تغییر با بهره مندی از فناوری است چرا که جهان در حال تکامل است و حال در این جهان رو به تکامل، اگر درجای قبلی بمانیم محکوم به فنا خواهیم بود.لذا نظام باید به افراد اهل فن، نوآور و تکاپو ظرفیت های لازم را بدهد و حمایت کند.

ایشان بیان کردند: در طول تاریخ اسلام و سیره پیامبر اسلام (ص) همواره بر بهره مندی از فنون جدید و دستیابی به فناوری های نو به کمک افراد خبره تاکید شده است. باید کاری کنیم که خبرگان و نخبگان، در ایران اثرگذاری خود را به حداکثر برسانند و زمینه حفظ و نقش آفرینی این افراد را فراهم کنیم. البته اجبار این که افراد بمانند جایز نیست اما باید زمینه ای فراهم کرد افرادی که توانمند و دارای ایمان هستند در کشور بمانند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا