دومین فصلنامه «ع» با توصیه بنی‌فاطمه به مطالعه رونمایی شد عکس+ فیلم

آئین رونمایی از دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی مطالعات آئینی «ع» در موضوع هیأت و رسانه به همت مرکز تخصصی احیاء امر در آستانه محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری قمری برگزار شد.

از دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی مطالعات آئینی «ع» در موضوع هیأت و رسانه با حضور سیدمجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی و با اجرای سیدبشیر حسینی به همت مرکز تخصصی احیاء امر در آستانه محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری قمری برگزار شد.

هیأت قلب تپنده رسانه شیعه است

در ابتدای این نشست سیدمجید بنی‌فاطمه، هیأت را قلب تپنده رسانه شیعه معرفی کرد و ضمن اظهار خوشحالی از تدوین و انتشار این شماره از نشریه با موضوع هیأت و رسانه، جای چنین محتوایی را تا امروز خالی دانست.

وی افزود: برخی جوانان هیأتی گلایه دارند که ما دسترسی به برخی بزرگان و اساتید نداریم برای اینکه در موضوعات مورد نیاز در هیأت مانند رسانه، خدمات اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و … آگاهی پیدا کنیم. خدا را شاکریم که نشریه «ع» به این امر مغفول مانده پرداخته است و امیدواریم روز به روز توانمندتر شود.

بنی‌فاطمه در پایان اظهار داشت: خوشحالم از اینکه این فصلنامه منتشر شده و از همه عزیزان می‌خواهم که آن را تهیه و مطالعه کنند و برای خودم هم خیلی قابل استفاده بود. ان شاء الله که همه به این نشریه دسترسی پیدا کنند تا بتوانند بهتر از پیش عرض ادب کنند و هیأت را با موفقیت بیشتر جلو ببرند.

نیازمند یک نگاه علمی و تخصصی و منطق پشتیبان اقدامات هیأت‌ها هستیم

مهدی رسولی نیز در این نشست، هیأت را یک پدیده عمیق، قدسی، مؤثر و منحصر به فرد معرفی کرد و افزود: اگرچه با چنین جریان وسیعی مواجهیم، متاسفانه هنوز این پدیده برای عموم جامعه مغفول باقی مانده است، حتی برای امثال بنده که در کانون آن قرار داریم، بسیاری از ابعاد آن ناشناخته مانده است. بنابراین  می‌طلبد یک نگاه علمی و تخصصی به هیأت داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات بزرگی که هیأت‌ها انجام داده‌اند، متاسفانه منطق پشتیبانش معرفی نشده و لذا برخی جاها مظلوم واقع شده است. مثلاً در ساحت هنر، هیأت یکی از غنی‌ترین پدیده‌های هنری است ولی نخبگان و اهل هنر، چنین نگاهی به این پدیده نداشته‌اند. لذا لازم داریم منطق پشتیبان هیأت تدوین و در برابر نخبگان جامعه قرار گیرد و بعد به عموم جامعه معرفی شود.

رسولی گفت: برخی ظرفیت‌های بزرگ هیأت‌ها مورد توجه قرار نگرفته، مثلا ظرفیتی که هیأت‌ها  در ساحت حکمرانی داشته و دارند. به این دلیل می‌­طلبد و ما نیازمند آن هستیم که یک نگاه علمی و تخصصی، منطق پشتیبان اقدامات هیأت‌ها در عرصه‌های مختلف را تدوین و معرفی کند. امروز شاهد یکی از این چشمه‌های جوشان هستیم و انتظار هم همین است از مجموعه‌ای مثل دانشگاه امام صادق و مرکز احیاء امر که این خلا را پر کنند و این کار روی زمین مانده را انجام دهند.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: امیدواریم این نشریه چشم و چراغ و دیده‌بان هیأت باشد و موشکافانه و دقیق و منصفانه هیأت را بررسی کند. کثرت و تنوع چنین نشریاتی مطلوب است و امیدواریم با نشریات و فصلنامه‌­های تخصصی در موضوع هیأت مواجه شویم و ان شاء الله که عین به عیون تبدیل شود.

فصلنامه عین در اولین شماره خود که در بهار امسال منتشر شد، به موضوع هیأت و فرهنگسازی پرداخت و در دومین شماره خود (تابستان ۱۴۰۰) به موضوع هیأت و رسانه پرداخته است و افرادی همچون آیت‌الله میرباقری و حجت‌الاسلام پناهیان و همچنین برخی اساتید دانشگاه همچون خندان، باهنر، آشنا، خانی، غمامی و … به ارائه دیدگاه های خود در این موضوع پرداخته‌اند. همچنین برخی فعالان عرصه رسانه هیأت همچون رضا صیادی مدیر مسئول پایگاه عقیق و حسین پنجه شاهی مسئول هیأت و مدیر رسانه هیأت رایةالعباس چیذر نیز به بیان تجارب خود در این عرصه پرداخته‌اند.

 

منبع:فارس

به این مطلب امتیاز بدهید

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا