انتقال زائران اربعین از کربلا به مرز مهران با اتوبوس‌ های ایرانی

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : سخنگوی ستاد اربعین در عراق اعلام کرد که با موافقت طرف عراقی، قرار شده است تا اتوبوس‌های ایرانی به کربلا بروند و از آنجا زائران را به مرز مهران بیاورند.

 

غلامرضا اباذری، سخنگوی ستاد اربعین در عراق و رایزن فرهنگی ایران در این کشور با اشاره به همکاری و همراهی مسوولان عراقی در اربعین سال جاری گفت: با هماهنگی انجام شده مسوولان عراقی قبول کردند که اطلاعات در گیت خروجی ایران ثبت شود و اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا دیگر زائران منتظر نمانند. همچنین برای پذیرایی از زوار هم مردم، موکب‌داران، عشایر، مرجعیت و اعتاب مقدسه در این بیابان گرم همه امکانات را فراهم کردند.

 

وی به زائران توصیه کرد که حالت معنوی اربعین را حفظ کنند و گفت: خواهش می‌کنم از زوار که حتما سعی کنند از روز اربعین به بعد، زودتر به کشور بازگردند و در عراق نمانند. حدود یک‌ماه است که در عراق تردد از شهر‌های زیارتی با مشکلاتی همراه شده و بهتر است زائران کشورمان هرچه زودتر زیارت کرده و با این نگاه که، چون موکب برپاست و باید بمانیم، در عراق بیشتر نمانند.

 

سخنگوی ستاد اربعین در عراق ضمن بیان اینکه زیارت سریع امام حسین (ع) در اربعین خواهش همیشگی ماست که امیدواریم با این اقدام فرصت برای زیارت سایر زوار هم فراهم شود، ادامه داد: برای بازگشت زائران هم اتوبوس‌های پیش‌بینی شده و بر اساس هماهنگی سفیر ایران با طرف عراقی، اتوبوس‌های ایرانی وارد شهر کربلا می‌شوند و زوار را از کربلا به مرز مهران منتقل می‌کنند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا