رونمایی طالبان از هزاران نیروی جوان آماده انتحاری

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : وزیر معادن و پترولیم طالبان در مراسم سالروز استقلال افغانستان گفت که این گروه بیش از چهارصد هزار نیروی نظامی دارد.

شهاب‌الدین دلاور افزود که در میان این نیروها هزاران «استشهادی» وجود دارند که آماده حملات انتحاری‌اند.

مقامات طالبان روز شنبه ۲۸ اسد، صد و چهارمین سالگروز استقلال افغانستان را تجلیل کردند.

شهاب‌الدین دلاور در مراسمی به این مناسبت در کابل گفت که بیش از چهارصد هزار نیرو شامل پولیس، اردو و استخبارات سازماندهی شده توسط طالبان در تاریخ افغانستان سابقه ندارد.

او مدعی شد که نیروهای نظامی طالبان «قرآن در جگر» دارند و اکثریت آنها «علما» هستند.

وزیر معادن طالبان افزود: «الحمدالله یقین داریم که در میان اینها هزاران استشهادی (انتحاری) هستند. هزاران جوان هستند که منتظر شهادت‌اند.»

مقامات طالبان حملات انتحاری را «استشهادی» می‌گویند.

در بیست سال جنگ طالبان با حکومت پیشین افغانستان و نیروهای بین‌المللی، هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در حملات انتحاری طالبان کشته شدند.

پیش از این نیز مقامات ارشد طالبان از بازماندگان افراد انتحاری خود دلجویی کرده است.

محمدخالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان قبلا گفته بود که در طول تاریخ هیچ گروهی به اندازه‌ طالبان حملات انتحاری انجام نداده است.

سخنگوی طالبان در ماه‌های نخست تسلط دوباره این گروه بر افغانستان گفت که یک قطعه انتحاری به عنوان واحد ویژه در وزارت دفاع این گروه ایجاد خواهد شد تا در عملیات‌های خاص شرکت کند.

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان نیز در ماه حوت ۱۴۰۰ در سفر به ولایت قندهار در یک گردهمایی مردمی گفت ۱۵۰۰ نفر آماده انجام حملات انتحاری هستند. به گفته وی، این افراد آرزو دارند با انجام حملات انتحاری به کاروان «شهدا» بپیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا