ایجاد مزاحمت هیئت زوارالحسین برای اهالی محله

رفتار و اعمال غیرقانونی و غیرشرعی هیئت زوار الحسین و علی مومنی برای همسایگان و اهالی محله

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه: جلسه روضه و عزاداری بر مصائب اهل بیت علیهم‌السلام نه تنها واجب نیست بلکه مستحب بوده یعنی اینکه عدم انجام عزاداری گناه محسوب نمیشود.

ولی  متاسفانه برخی ها اصل دین و انجام واجبات و ترک گناهان را رها کرده و به  انجام مستحبات مشغول شده اند و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه اسلامی شده !

زیاده روی و افراط در هر موضوع و در هر رفتاری باعث ایجاد مشکلات و بی نظمی جامعه خواهد شد همانطور که ممکن هست که مراسم جشن ازدواج و یا جشن تولد با سر و صدای زیادی همراه باشد و باعث آزار و اذیت ساکنین و اهالی محله شود و حق اعتراض دارند که به برگزار کنندگان جشن تذکر لسانی دهند و در صورتی که برگزار کنندگان آن جشن به تذکرات توجهی نداشته باشند نیروی انتظامی  میتواند با استفاده از اختیارات قانونی مانع ادامه برگزاری آن جشن شود زیرا که باعث ایجاد مزاحمت و نارضایتی در بین ساکنین و اهالی آن محله شده است .

بنابراین همینطور نیز اگر ساکنین و اهالی یک محله حق دارند به سر و صدا و ایجاد مزاحمت  و سلب آرامش و آسایش ولو اینکه مجلس مذهبی و جلسه روضه و عزاداری باشد اعتراض کنند و متولیان و متصدیان آن هیئت و حسینیه موظف هستند که به اعتراضات همسایگان رسیدگی و فورا از ادامه آن مراسم جلوگیری به عمل آید و یا اینکه موجبات آرامش و آسایش همسایگان را فراهم آورند در غیر اینصورت هم از منظر قانون اساسی و قانون قضایی کشور مجرم شناخته شده و عملی غیرقانونی را مرتکب شده هم از منظر شریعت و دستورات دینی عملی را مرتکب شده اند که به آن ارتکاب گناه گفته میشود .

اکنون هیئت زوار الحسین به مدیریت و مداحی سیدعلی مومنی باعث ایجاد نارضایتی و سلب آرامش و آسایش ساکنین اطراف حسینیه شده که اعتراض اهالی محله را به دنبال داشته !  و در چنین شرایطی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی می بایست به موضوع ورود نماید و مانع برگزاری مراسم شود زیرا که باعث ایجاد نارضایتی جمعی شده اند!

پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه با توجه به رسالت خطیر رسانه ای خود از آقای علی مومنی سوال می نماید که طبق چه مجوز قانونی و شرعی تا ساعت ۲۴ یا همان ۱۲ شب مراسم برگزار میکند که باعث آزار و اذیت می شود؟

آیا نمیتوان مدت زمان جلسه را کاهش داد؟

آیا حتما باید تا ساعت ۲۴ مراسم به طول بی انجامد؟ اگر در ساعت ۲۲:۳۰دقیقه مراسم به اتمام برسد مورد قبول اهل بیت علیهم‌السلام واقع نخواهد شد؟

آیا اهل بیت علیهم‌السلام از مراسم جشن و یا عزایشان که  باعث رنجش و آزردگی عده ای که به هر دلیلی معترض هستند رضایت دارند؟

امیدواریم که با تغییر در رفتار و عملکرد و حتی ساعت شروع و پایان هر نوع مراسمی چه جشن و چه ماتم و عزا و شنیدن صدای اعتراض و انتقاد،باعث سرافرازی اهل بیت علیهم‌السلام باشیم و خدایی ناکرده با رفتارهای غلط خود موجب سرافکندگی اهل بیت و نارضایتی آنها و خداوند و مردم از خود نباشیم.

پایان مطلب

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کاربران: 3.71 ( 6 رای)

1 دیدگاه

  1. همین که باز با وجود ناراحتی همسایه ها تذکر رو قبول کردند و مشخص هست که نمی‌خواستن باعث آزار بشن وقتی فهمیدن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا