فرمانده سازمان شبه نظامی سرایاالسلام مقتدی صدر را تهدید کرد!

گروه شبه نظامی که توسط شخص مقتدی صدر تأسیس و پایه گذاری شد و طی این سالیان بودجه این سازمان شبه نظامی تماما توسط مقتدی صدر و جریان صدر تامین میشود اکنون مقتدی صدر را مورد تهدید قرار داده اند!

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه و به نقل از سومریه  :«ابو مصطفی الحمیداوی» مسئول کل گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر وعده‌ای را برخلاف اظهارات «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر مطرح کرد.

بنا بر گزارش شبکه «السومریه»، مسئول کل گروه نظامی سرایا السلام در حساب کاربری خود در شبکه فیسبوک نوشت: «دولت توافقی و به سلیقه خارجی، تشکیل نخواهد شد».

این تهدید در حالی مطرح شده است که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در هفته جاری و در پی اتفاقات اخیر، کناره‌گیری کامل خود از سیاست را اعلام کرد و گفت همه نهادهای مرتبط را تعطیل خواهد کرد.

احزاب سیاسی در عراق پس از اعلام نتیجه انتخابات در اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به امروز موفق نشده‌اند در این کشور دولت جدید تشکیل دهند.

اوضاع عراق طی این مدت و به‌ویژه در هفته‌های گذشته پس از تظاهرات آشوبگران حامی جریان صدر متشنج شد. حامیان جریان صدر پس اعلام‌کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر این جریان به نهادهای دولتی عراق تعرض کردند و برخی از ساختمان‌ها را تحت اشغال خود درآورند که این اقدام در نهایت به درگیری با نیروهای امنیتی عراق منجر شد.

در پی این درگیری‌ها، ۳۰ نفر کشته و حدود ۷۰۰ از جمله ده‌ها نیروی امنیتی عراقی مجروح شدند. پس از تشدید ناآرامی‌ها، رهبر جریان صدر، بعدازظهر روز گذشته، در یک سخنرانی از مردم عراق عذرخواهی کرد و با تعیین‌ ضرب‌الاجلی یک‌ساعته خواستار خروج فوری حامیان این جریان از «منطقه سبز» بغداد شد.

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر، حامیان این جریان بلافاصله منطقه سبز را ترک کردند و اوضاع در عراق تقریبا به حالت عادی بازگشت.

پی نوشت : در ایران و در حکومت و نظام جمهوری اسلامی،امثال سرایا السلام کم نداریم امثال «ابو مصطفی الحمیداوی» کم نداریم و می خواهیم بگوییم برخی افراد و برخی گروه ها،احزاب و اشاخص را اینقدر بزرگ و بُلد نکنید که بعدا نتوانید آنها را کنترل کنید و همانند مقتدی صدر در گِل گیر کنید

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از اصلی ترین اعضاء تشکیل دهنده این سازمان شبه نظامی بوده و تماما بودجه این گروه شبه نظامی توسط جریان صدر تامین میشود اکنون ببینید چه اتفاقی رخ داده است که همین گروه سرایاالسلام ،رهبر و موسس خودش را تهدید میکند زیراکه اکنون تبدیل به یک سازمان بزرگ شبه نظامی شده است و میتواند خود را از جریان صدر جدا کند و به صورت مستقل پیش برود اکنون رهبران و تصمیم گیران در جمهوری اسلامی ایران نیز باید امثال سرایاالسلام هایی را که طی سالیانی به آنها قدرت و ثروت و اختیارات تام داده اند را شناسایی و از قدرت و ثروت و اختیارات آنها بکاهند که در صورت بروز اختلافات همچون سرایاالسلام در مقابل آنها قرار نگیرند

 

متن عربی خبر  منتشر شده در شبکه السومریه به شرح ذیل می باشد:

أكدت سرايا السلام، اليوم الأربعاء، أنه “لن تتشكل حكومة توافقية”.

وقال المسؤول العام للسرايا أبو مصطفى الحميداوي، في منشور على فيسبوك، “حكومة توافقية وبذوق خارجي لن تتشكل”.

وشهد يوم الاثنين (29 آب 2022)، اقتحام متظاهرين القصور الرئاسية في بغداد بعد ساعات من إعلان زعيم التيار الصدري مقتدى الصدر اعتزاله العمل السياسي بشكل نهائي وغلق كافة المؤسسات، ثم اندلعت بعدها اشتباكات مسلحة وانفجارات داخل المنطقة الخضراء وسط العاصمة، أسفرت عن سقوط ضحايا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا