توضیح وزارت کشور عراق درباره گذرنامه ویژه اربعین

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه و به نقل از فُرات نیوز:سخنگوی وزارت کشور عراق، امروز تایید کرد که سازوکاری برای آن‌دسته از شهروندان و افراد مقیم ایران که فاقد گذرنامه هستند و می‌خواهند برای مراسم اربعین حسینی (ع)، وارد عراق شوند، تدوین شده است.

سرتیپ «خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق، امروز (یکشنبه، ۶ آگوست)، تصریح کرد که گذرنامه ویژه برای ورود به خاک عراق برای زیارت اربعین، شامل همه کشورها می‌شود.

وی در گفت‌وگو با «الفرات نیوز»، گفت: در مورد طرف ایرانی، هرکس که گذرنامه ندارد، مدرک مخصوص خواهد داشت که مجوز ورود او به خاک عراق محسوب خواهد شد. این امر در مورد کسانی که در ایران ساکنند و گذرنامه ندارند، نیز اعمال می‌شود و این سازوکار شامل آن‌ها نیز می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: مدت زمان اجازه ورود به کشور طبق این سازوکار، تنها یک ماه است.

 

«احمد وحیدی» وزیر کشور ایران، دوشنبه هفته پیش پس از شرکت در نشست مشترک با همتای عراقی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب گذرنامه جدیدی بین دو کشور ایران و عراق با عنوان اختصاصی زیارت اربعین، گفته بود: «گذرنامه‌های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه بوده و به اربعین مشرف می شوند و در تمامی مرزهای شش‌گانه دارای اعتبار است».

دولت عراق هر ساله همکاری‌های خوبی با ایران در زمینه زیارت اربعین داشته وهمواره برای آن دسته از زائرانی که گذرنامه آن‌ها منقضی شده، مجوز ورود به خاک عراق در ایام اربعین حسینی صادر کرده است. امسال نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت، در راستای همین سیاست، سازوکار ویژه‌ای برای زائرانی که از ایران به این کشور سفر می‌‌کنند، تدوین کرده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا