حضور دو زندانی محکوم به اعدام در پیاده روی اربعین

به قلم مدیر و مسئول پایگاه فرهنگی بچه شیعه

پایگاه فرهنگی مذهبی بچه شیعه: ایام اربعین سال ۱۴۳۷ هجری قمری مصادف با آذرماه ۱۳۹۴ بود دقیقا یکسالی بود که مسیر پیاده روی نجف به کربلا رونق گرفته بود البته برای ایرانی ها!

و شهروندان عراقی هرساله پس از سقوط صدام ایام اربعین را مشرف به زیارت سیدالشهداء می شوند اما از سال ۱۳۹۳ اولین راهپیمایی باشکوه اربعین با حضور جمعیت زائران ایرانی برگزار شد و عراقی ها زمانی که استقبال پرشور ایرانی ها را دیدن سعی در گستردگی و خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین نمودند.

در آخرین ماه پاییز ۱۳۹۴ خورشیدی و درست زمانیکه یکسالی از رونق گرفتن پیاده روی اربعین می گذشت و بنده نیز که سالیان مدیدی بود زیارت قبر مطهر حضرت سیدالشهداء و دیدن گنبد و بارگاه ملکوتی اش شبانه روز در مغز و ذهنم مرور می شد بالاخره قصد مشرف شدن و پابوسی حضرت سیدالشهداء را نمودم .

برای اولین مرتبه جهت زیارت به کشور عراق رفتم آخرین ماه پاییز بود و هوا سوز سرما داشت و برای اولین مرتبه بود که می خواستم چنین شرایطی را برای رسیدن به حرم مطهر ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام تجربه کنم .

پس از انجام تشریفات قانونی دو کشور ایران و عراق و عبور از مرز و رسیدن به شهر نجف و ورود به حرم امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه‌السلام که در عیدغدیر سال ۱۳۸۸ خورشیدی سایت بچه شیعه را به خاطر نام حیدرکرار تأسیس و ایجاد نمودم قصد عزیمت به مسیر پیاده روی نجف به کربلا رو کردم

اما ماجرای عجیب  حضور دو زندانی محکوم به اعدام در پیاده روی نجف به کربلا

در روز دوم پیاده روی دم دم غروب بود که به موضوع تکان دهنده ای برخورد کردم .

دو جوان سیاه پوش را دیدم که با پای برهنه و غل و زنجیر شده در حال طی مسافت و پیاده روی بر روی خاک ها هستند به شدت از این رفتار (غل و زنجیر کردن پاها) ناراحت و عصبانی شدم و به رفتم به آنها بابت این رفتار تذکر بدم و گفتم این کار شما باعث سوءاستفاده وهابیون ملعون و صهیونیست ها و وهن اهل بیت علیهم‌السلام خواهد شد ! یکی از آن دو جوان گفت که وهن چیه؟

بنده احساس کردم مرا مورد تمسخر قرار داده اند و بدتر عصبانی تر شدم و لحن صدایم مقداری بالا رفت تا اینکه سه نفر مرد لباس شخصی که در پشت سر این دو جوان حرکت می کردند سریعا خودشان را به ما رسانده و سوال کردند چه شده؟موضوع چیه؟

بنده که به شدت عصبانی بودم به آنها با تندی گفتم به شما ربطی نداره و دخالت نکنید !

یکی از آنها سریع گفت این دو جوان با ما هستند الان مشکل چیه؟

به. آنها گفتم این چه کاری هست که میکنند چرا پاهای آنها در غل و زنجیر هست دشمنان شیعه از این موضوع بهره برداری رسانه ای خواهند کرد

آن سه نفر مرارکنار کشیدند گفتند برادر عصبانی نشو بنده رو به آرامش دعوت کردند سپس گفتند که این دو نفر زندانی اعدامی هستند از یکی از شهرهای ایران !

به ناگهان یکباره بدنم یخ کرد مثل زمانی که آب سرد به روی آتش بریزی به یکباره فروریختم!

مثل کسی که بخواهد مطمئن بشود گفتم دوباره تکرار کن چی شد؟

گفتن این دو نفر محکوم به اعدام با طناب دار شده اند و به عنوان آخرین خواسته شأن به راهپیمایی اربعین و زیارت کربلا آمده اند!

به شدت منقلب شدم و خواستار مصاحبه با آنان شدم که آن سه نفر ماموری زندان بودند که لباس شخصی بر تن داشتند و اجازه مصاحبه را به بنده ندادند ولی برای آنان اثبات نمودم که بنده فعالیت خبری و رسانه‌ای دارم و می بایست این موضوع را انعکاس رسانه ای دهم که بعداز کلی صحبت قانع شدند که از پشت سر زندانی‌ها تصویربرداری کنم به طوریکه چهره آنان مشخص نباشد ولی اجازه دادند با آنان همکلام شوم .

رفتم جلو صورت هر دو نفر را بوسیدم و از رفتار تند خود ابراز پشیمانی و ندامت کردم و از آنان خواستم مرا به خاطر رفتارم عفو کنند

با آنان چند عمود( ستون ) همسیر و هم کلام شدم

نقش مجید سوزوکی در فیلم سینمایی اخراجی های ۱ را به خاطر دارید همین دو نفر بودند

گفتار،رفتار و اعمالشون با مجید سوزوکی مو نمی‌زد!و تفاوتی نداشت

با هم رفیق بودند می گفتن از سن ۱۱ سالگی باهم هستیم

از آنها سوال کردم شما کجا اینجا کجا؟

گفتند ما اعدامی هستیم و در بند قرنطینه اعدامی ها در اصلاح (سوئیت) بودیم که از واحد اجرای احکام آمدند گفتند وصیت خود را بنویسید و آخرین درخواست و خواسته ای که دارید را مطرح کنید

گفت هر دو یک خواسته را به صورت جداگانه مطرح کرده بودیم  و نوشتیم :  زیارت قبر سیدالشهداء در کربلا!

گفتند میرویم پیش ابالفضل ضامن ما بشود

و پاهای زنجیر شده آنان نیز توسط ماموران زندان صورت گرفته بود که مانع فرار آنان شود

پس از این فیلم و گفتگو چند دقیقه ای با این دو رفیق دیگر هیچ خبری از آنان ندارم

نمی دانم اعدام شده اند؟ مزارشان کجاست؟

عفو شده اند و زنده هستند

بسیار مشتاق هستم اگر عفو شده و زنده هستند آنان را برای دومین مرتبه ببینم .

اکنون در هرساله در ایام اربعین به یاد این دو زندانی می افتم و در نسخه آرشیوی سایت بچه شیعه که در سال های ۹۱ تا ۹۵ از آن استفاده می شد این موضوع را منتشر نمودم و هم اکنون نیز اگر آقایان مسؤلین مربوطه یک سرور server به ما بدهند آرشیو خود را در دسترس مخاطبین قرار خواهیم داد. این لینک را ببینید 

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با ۱۷ صفر ۱۴۴۵ 

مدیریت پایگاه فرهنگی مذهبی بچه شیعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا