جزئیات فرار از زندان عناصر داعش در سوریه

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : فرار گسترده تروریست‌های داعش از یک زندانِ تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه، موجب اعلام حالت آماده باش شده است.

منابع خبری در شمال شرق سوریه بار دیگر از فرار تروریست‌های داعش از زندان خبر می‌دهند؛ اتفاقی که طی دو سال گذشته بارها رخ داده و موجب شده است تا این گروهک تروریستی جان تازه‌ای بگیرد.

به گزارش وبگاه العربی الجدید، تروریست‌های داعش که هنوز تعداد آن‌ها مشخص نیست، از زندان «الصناعه» در شهر الحسکه فرار کرده‌ و در ادامه شبه‌نظامیان کُرد که کنترل این زندان را در دارند، حالت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.

نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که اطلاعاتی از فرار بزرگ عناصر داعش به گوش می‌رسد؛ برخی منابع محلی در شهر الحسکه نیز گفته‌اند که این تعداد تروریست به کمک عناصر دیگر در خارج از زندان توانسته‌اند فرار کنند.

 

در این میان شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) نیز با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی از آغاز یک عملیات امنیتی گسترده برای پاکسازی مناطق شرق استان دیرالزور خبر داده‌اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که گزارش‌های بسیاری از مردم محلی در ارتباط با افزایش فعالیت داعش منتشر شده است.

 

در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نیز تروریست‌های داعش در یک حمله گسترده به زندان «الصناعه» تلاش کردند تا زندانیان را آزاد کنند که در این میان درگیری شدید به مدت یک هفته رخ داد؛ در آن درگیری‌ها طبق آمار کردهای سوریه، ۳۷۴ تروریست داعشی از جمله ۱۷۴ زندانی و همچنین ۱۱۷ شبه‌نظامی کُرد کشته شدند و در نهایت ۴۰۰ داعشی توانستند فرار کنند.

در ۱۸ بهمن سال گذشته نیز حدود ۲۰ زندانی داعشی پس از زلزله ویرانگر در شمال غرب سوریه، موفق به فرار از زندان «راجو» در نزدیکی مرز ترکیه شدند.

کارشناسان یکی از دلایل قدرت‌یابی نسبی داعش در مناطق شرق سوریه و عملیات‌های تروریستی ماههای اخیر را به فرار عناصر داعش از زندان‌ها مربوط می‌دانند؛ زندان‌هایی که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد و ائتلاف آمریکایی است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا