گرانی هتل‌های کربلا در آستانه روز عرفه

در آستانه عرفه، هزینه رزرو اتاق در هتل‌های کربلا نسبت به ایام عادی، بیش از 2 برابر شده است. این افزایش قیمت، برای کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت اعمال نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : بیشتر زائران عتبات در ایام عرفه ، سفرهای سه تا پنج روزه را انتخاب میکنندکه چنین سفرهایی از سوی سازمان حج و زیارت اجرایی نشده است. سفر با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت یک هفته‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند.

افزایش ۲ برابری هزینه اسکان زائران در کربلا

در آستانه عرفه، مدیران هتل در کربلا هم هزینه رزرو اتاق را در عرفه افزایش داده‌اند. یکی از مدیران کاروان‌های غیرمجاز با بیان اینکه هزینه اسکان هم‌زمان با ایام عرفه در کربلا شده گران است، می‌گوید: مدیران هتل‌ها، اجاره اتاق‌ها را نسبت به ایام عادی ۲ برابر کرده‌اند.

البته برخی هم که به صورت انفرادی در ایام مناسبتی به ویژه هم‌زمان با عرفه به عتبات سفر می‌کنند، برای رزرو اتاق در کربلا با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

برخی از هتل‌ها با درجه ب در کربلا، رزرو اتاق یک تخته بدون غذا را هم‌زمان با ایام عرفه از شبی ۱۲ دلار (۶۰۰ هزار تومان) به ۲۶ دلار (یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) افزایش داده‌اند. هزینه اسکان در برخی از هتل‌های کربلا برای هر نفر به شبی ۵۰ دلار (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) هم رسیده است. این اقدام عراقی‌ها، با افزایش تعداد زائران خارجی به ویژه زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم‌زمان با عرفه صورت گرفته است.

گرانی هتل‌های کربلا در عرفه شامل کاروان‌های رسمی نمی‌شود

در روزهای اخیر، در کنار زائران ایرانی و پاکستانی، زائرانی از کشورهای قطر، امارت و کویت نیز به کربلا مشرف شده و در بسیاری از هتل‌های اطراف حرم‌های کربلا اسکان یافته‌اند. برخی از زائران حاشیه خلیج فارس، حدود ۱۰ روز در کربلا یا نجف می‌مانند.

با وجود گرانی اسکان در کربلا، سازمان حج و زیارت و دفاتر زیارتی که مجری اعزام‌ها هستند، هتل‌ها را در بازه زمانی مشخصی گارانتی می‌کنند. بر همین اساس، دیگر در ایام مناسبتی و شلوغ، هزینه هتل‌ها افزایش پیدا نمی‌کند و قیمت اسکان برای زائران کاروان‌های رسمی نیز بدون نوسان خواهد بود.

هم‌اکنون سفر به عتبات به صورت زمینی و هوایی بدون نیاز به اخذ ویزا در حال انجام است. سازمان حج و زیارت در دور جدید اعزام‌ها، ثبت‌نام سفر عتبات را تا ۲۴ تیرماه بازگشایی کرده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا