حجت‌ الاسلام مسعود عالی: حضور زنان بی حجاب در جامعه یک گناه جمعی است

حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بی‌حجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه در سخنرانی در‌حرم امام رضا علیه السلام اظهار داشت :

اعمال خوب آدم وقتی که به دیگران بخورد، فوق‌العاده می‌شود. در نقطه مقابل گناهان اگر جمعی شود، عِقابش بسیار می‌شود.

منکرات و گناهان وقتی اجتماعی می‌شود، ضریب پیدا می‌کند

این سخنران مذهبی افزود: همانطور که اعمال خوب اگر جمعی شود، ضریب پیدا می‌کند و ثوابش چندین برابر می‌شود، منکرات و گناهان هم وقتی اجتماعی می‌شود، ضریب پیدا می‌کند. به توان چند برابر می‌رسد. آن زمان ذنب لایغفر می‌شود؛ یعنی گناهی می‌شود که خدا نمی‌بخشد.

وی با ارائه مثالی برای این موضوع گفت: اگر خانمی در خانه خود، یعنی حریم شخصی و خصوصی‌اش محرم و نامحرم را رعایت نکند و با پوشش زننده‌ای پیش نامحرم بیاید یا به او دست دهد و … یک گناه است، اما در حریم شخصی است. زمانی که یک خانم با این وضعیت ناهنجار، بی‌حجاب و پوشش نامناسب وارد جامعه شود، گناه جمعی می‌شود.

عالی با اشاره به اینکه این خانم به حریم جامعه مومنین حمله کرده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت جو بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند. امنیت روحی و روانی جوانی را که به هر دلیل ازدواج برایش میسر نیست، بهم می‌ریزد.

این سخنران مذهبی ادامه داد: این خانم، امنیت روحی و روانی یک خانواده را هم بهم می‌ریزد. یک مرد زمانی که شکل‌های مختلف را با وضعیت نامناسب می‌بیند، نسبت به خانواده و همسر خود سرد می‌شود.

وی با بیان اینکه این رفتارها و حضور ناهنجار در جامعه برای دختران کوچک الگو می‌شود، گفت: دختر بچه من زمانی که این خانم را می‌بیند که اینگونه جلوه‌گری می‌کند، علاقه‌مند به کار او می‌شود زیرا او هم جلوه‌گری را می‌پسندد. این رفتار برای او الگو می‌شود.

یک اختلاسگر مدیون ۸۵ میلیون نفر است

عالی با طرح این سوال که یک گناه به این شیوه چقدر بزرگ می‌شود؟ تصریح کرد: حال فرض کنید یک نفر در بازار سر شریک خود کلاه می‌گذارد و پول او را بالا می‌کشد؛ این هم یک گناه است که حق‌الناس یک نفر بر گردن اوست اما زمانی فردی دست در بیت‌المال می‌کند و اختلاس می‌کند، آن زمان مدیون ۸۵ میلیون نفر می‌شود. این گناه دیگر بخشیده می‌شود؟

این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: این فرد چگونه می‌خواهد این ۸۵ میلیون نفر را راضی کند. گناهان زمانی که اجتماعی می‌شود، ببینید چقدر ضریب پیدا می‌کند.

پایان مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا