آیا گریه بر امام حسین گناهان را دیلیت و حذف می کند؟

حجت‌الاسلام عالی گفت: علامه طباطبایی دلیل اینکه گریه امام حسین(ع) آتش جهنم را خاموش می‌کند و گناهان به اندازه دریا را از بین می‌برد، اینگونه معرفی می‌کند که گریه بر سیدالشهدا(ع) حکم توبه را دارد

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) افضل اعمال است که از روز تولد ایشان آغاز شده است، اظهار داشت: در روایات داریم قطره اشکی که برای امام حسین(ع) ریخته شود، آتش جهنم را خاموش می‌کند و گناهان حتی اگر به اندازه دریا باشد را هم از بین می‌برد.

 

گریه بر سیدالشهدا(ع) حکم توبه را دارد

وی افزود: علامه طباطبایی دلیل این اتفاق را که گریه امام حسین(ع) آتش جهنم را خاموش می‌کند و گناهان به اندازه دریا را از بین می‌برد، اینگونه معرفی می‌کند که گریه بر سیدالشهدا(ع) حکم توبه را دارد. چگونه توبه گناهان را پاک می‌کند، گریه بر سیدالشهدا(ع) هم اینگونه است.

عالی با بیان اینکه کسی بر سیدالشهدا(ع) می‌تواند گریه کند که با او گره خورده باشد، گفت: یعنی فردی که با معصوم و ولی خدا انس دارد، می‌تواند بر ایشان گریه کند. این گریه مانند توبه گناهان را پاک می‌کند.

گریه بر سیدالشهدا(ع) آثار گناه را هم پاک می‌کند

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه گریه بر سیدالشهدا بالاتر از توبه گناه را پاک می‌کند افزود: مرحوم حاج اسماعیل دولابی می‌فرمود توبه موجب می‌شود که انسان در آخرت عذاب نبیند اما گاهی آثار گناه، انسان را در دنیا درگیر می‌کند. این بیان مانند پیراهن سفیدی است که لکه روی آن افتاده است و آن را می‌شوییم. آن لکه می‌رود اما آثارش باقی می‌ماند. گریه بر سیدالشهدا(ع) آن لکه را هم از بین می‌برد.

پایان مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا