اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردیم چه کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: اگر در عراق گذرنامه خود را گم کردید یا اینکه گذرنامه‌هایتان مخدوش شد باید حتما به مراکز کنسولگری ایران در شهرهای مختلف عراق مراجعه کنید.

سردار علی ذوالقدر؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه هر فردی برای خروج و ورود به کشور نیازمند اسناد مسافرتی(گذرنامه) است، اظهار کرد: موضوع مهمی که زائران اربعین یا هر مسافری که قصد دارد به خارج از کشور سفر کند باید به آن دقت کند محافظت از اسناد مسافرتی یا همان گذرنامه است.

وی با بیان اینکه هر تبعه‌ای که در کشوری جز کشور خودش مدارک هویتی‌اش را گم کند باید به سفارتخانه کشور خود مراجعه کند، تصریح کرد: ایران در کشور عراق در شهرهای بصره، بغداد، کربلا، نجف و سامرا دارای کنسولگری است و زائران در صورت نیاز می‌توانند برای مشکلاتی که در خصوص گذرنامه دارند، به این کنسولگری‌ها مراجعه کنند.

پلیس: زائران اربعین تا گذرنامه‌ آنها مُهر نشده از مرز خارج نشوند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه خاطرنشان کرد: زائران اربعین چنانچه اسناد مسافرتی‌شان(گذرنامه) مخدوش، خیس یا اینکه گم شد، می‌توانند به کنسلوگری‌های ایران در این 5 شهر مراجعه کنند تا ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه‌ای که در آنجا حضور دارند به هر طریقی که شده، مشکل آنها را برطرف کنند.

ذوالقدر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر افراد در مرز و هنگام خروج از کشور متوجه شدند که برای گذرنامه‌هایشان مشکلی ایجاد شده یا اینکه گذرنامه را گم کرده‌اند چه باید کنند، گفت: بهتر است افراد قبل از عزیمت به مرز، مدارک هویتی خود را چک کنند اما اگر در فرودگاه یا مرزهای زمینی متوجه شدند مشکلی در این خصوص دارند آنجا هم می‌توانند به نماینده پلیس مهاجرت و گذرنامه ایران مراجعه کنند تا مشکلشان برطرف شود.

وی یادآور شد: برای افرادی که در عراق یا حتی کشورهای دیگر گذرنامه خود را گم می‌کنند، علی‌الحساب مدرک هویتی موقتی صادر می‌شود تا آنها بتوانند به کشور بازگردند و مراحل پیگیری صدور مجدد گذرنامه را در ایران طی کنند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا