پخش تصاویر مردان نیمه لخت برای زنان در هیئت الرضا!

در سایه غفلت و عدم نظارت ویژه بر واحد سمعی و بصری یک هیئت مشهور در بستر مراسم مذهبی باعث وهن جلسه روضه امام صادق شد

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه: عصر روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مراسم روضه و عزاداری ویژه شهادت حضرت امام جعفر ابن محمدالصادق علیه‌السلام در محله هرندی در مکانی موسوم به تکیه گاه آقا مرتضی علی علیه‌السلام از سوی هیئت الرضا برگزار گردید.

وضعیت به گونه ای شده که متأسفانه نمی  توان اجازه داد که دختران و زنان جوان ؛ و مجرد (خواهر و دختر و همسر)  به مراسم و جلسه روضه و هیئت بروند زیرا خیلی راحت بدن نامحرم را می بینند! و امکان به گناه کشیده شدنشان وجود دارد!

این مراسم به صورت زنده و مستقیم از دو پلت فرم ( آپارات) و صفحه اختصاصی هیئت الرضا در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش گردید که تعداد مخاطبان و بینندگان از راه دور این مراسم در اینستاگرام میانگین ۲۰۰ الی ۳۵۰ نفر بود که در این مراسم متاسفانه مخاطبان و عزاداران در قسمت مردانه اقدام به برهنه شدن نمودن که هیچ رفرنس مستند و  مستدل و معتبر برای این عمل قبیح در عزاداری وجود ندارد و معلوم نیست از کجا چنین عملی را باب نموده اند.

اکنون طبق فتاوای علماء و مراجع تقلید ،همان گونه که دیدن بدن برهنه دختران و زنان نامحرم برای پسران و مردان حرام می باشد تماشای بازو و سینه و بدن و موهای سینه مردان برای دختران و زنان نیز جایز نمی باشد.

آیا با اطمینان کامل می‌توان گفت که از دویست و سیصد نفری که به صورت آنلاین و زنده و مستقیم مراسم را از طریق اینستاگرام تماشا می‌کردند همگی مرد و مذکر و محرم بوده اند؟ و هیچ زن و دختری لایو و پخش مستقیم را ندیده است؟

قطعا که غربال و فیلتر کردن پخش تصاویر از طریق اینستاگرام برای مردان و یا زنان به طور جداگانه وجود ندارد و در آن لحظه قطعا بدون شک دختران و زنان نیز در حال تماشای بدن نیمه لخت مردان نامحرم بوده اند!

لابد توجیح برگزار کنندگان جلسه این باشد چون که برای عزاداری بر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام و امام حسین می باشد دارای هیچ مشکل و ایرادی نیست!

ویدیو کوتاهی از پخش زنده و آنلاین مراسم شهادت حضرت امام صادق از صفحه هیئت الرضا در اینستاگرام

اما داستان به اینجا ختم نمی شود و طبق اطلاعات رسیده به بخش تحریریه سایت بچه شیعه ، با عرض تاسف در قسمت زنانه هیئت الرضا یا همان تکیه گاه آقا مرتضی علی یک دستگاه تلویزیون ال ای دی قرار داده و نصب شده است که به صورت مستقیم قسمت مردانه هیئت را برای زنان به نمایش می گذارد و زنان و دختران جوان می توانند بازوان و سینه های پر مُوی مردان و پسران نیمه لخت را مشاهده کنند!

مردم و خانواده ها دختر،همسر و خواهرانشان را به هیئت و جلسه روضه اهل بیت علیهم‌السلام می فرستنده که بدن نیمه عریان و نیمه لخت مردان نامحرم را ببینند یا به تعظیم شعائر بپردازند؟

ویدیوی زیر از قسمت زنانه هیئت الرضا در روز شهادت امام صادق را مشاهده بفرمایید ( پیشاپیش بابت چنین افتضاحی از ساحت نازنین امیرکل جهان،قطب عالم امکان حضرت حجت ابن الحسن العسکری ( روحی و ارواحناه لتراب المقدمه الفداه ) و بعد از ایشان از یکایک شما مخاطبان باشعور عذرخواهی می نماییم.

آیت الله مکارم شیرازی:

سئوال: لخت شدن در مجالس سینه زنی اشکالی دارد؟

جواب: درصورتی که زنان حضور داشته باشند این کار حرام است و اگر زنان هم نباشند اشکال دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی:

سؤال ـ برهنه شدن مردان در حال سینه زدن و زنجیر زدن در منظر زنان چگونه است؟

جواب: بر زنان لازم است از نظر خودداری کنند. البته بر مردانی که می دانند زنان به بدن آنها نگاه می کنند جایز نیست لخت شوند.

آیت الله جوادی آملی:

21ـ سینه زدن با بدن برهنه، به دور از چشم نامحرم، چه حکمی دارد؟

پاسخ: در صورتی که مصون از نگاه نامحرمانه ـ نه خصوص نامحرم ـ باشد، اشکال ندارد.

آیت الله العظمی بهجت:

– لخت شدن و سرخ شدن بدن در عزاداری:

1834. لخت شدن در عزاداری چگونه است و اگر بر اثر سینه‏زنی، بدن سرخ شود، چه حکمی دارد؟

ج. اشکال ندارد و لخت شدنی که در معرض نظر حرام نامحرم باشد، جایز نیست.

آقای هلالی اگر دختر جوان و مجردی پس از دیدن بدن نیم لخت مردان تحریک شود سپس اقدام به استمناء نماید گناهش بر گردن شما و عوامل و بانیان و مسببان و مقصران خواهد بود

آقای هلالی  پخش رفتار و عزاداری قسمت مردانه برای زنان حاضر در هیئت از طریق تلویزیون چه لزومی دارد؟

اگر از نظر شما این موارد مشکلی شرعی ایجاد نمیکند پس از این به بعد تلویزیون در قسمت مردانه هیئت نصب نمایید تا پسران و مردان به صورت زنده و مستقیم عزاداری زنان را مشاهده کنند!

با این توجیح که برهنه شدن برای عزای اهل بیت علیهم‌السلام مشکلی ندارد بنابراین بانوان و خانم های مومنه و متدین نیز می توانند لباس از تن خود در بیاورند و نیمه عریان شوند! و این فرهنگ را جا بی اندازند !

لعنت خدا بر شماها باد شرم بر شماها باد که ضربه ای که شما نادان ها به دستگاه سیدالشهدا علیه السلام وارد می کنید دشمنان نادان نمی توانند وارد کنند!

لعنت خداوند برشماباد

لینک کوتاه :

https://bacheshie.ir/?p=3883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا