تامین امنیت زائران ایرانی مراسم اربعین به عهده الحشد الشعبی است

منابع عراقی گزارش دادند که نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق فرایند تأمین امنیت زائران در شرق این کشور را آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه و به نقل از رسانه‌های عراقی، امروز (جمعه)، خبر دادند که نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق فرایند تأمین امنیت زائران ایرانی را آغاز کرده‌اند.

یک منبع امنیتی در این رابطه به وبگاه خبری «نینا»  گزارش داد که گروهی از نیروهای تیپ ۱۱۰ الحشدالشعبی روند تأمین امنیت جاده خانقین به حمرین را آغاز کرده‌اند.

این منبع اضافه کرد که این اقدام در راستای طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) انجام شده تا امنیت در جاده‌های عراق برقرار شود و از زائران ایرانی‌‌ای که از گذرگاه مرزی «المنذریه» (مرز خسروی) وارد عراق می‌شوند، محافظت شود.

سازمان الحشدالشعبی نیز عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۰ هزار رزمنده این سازمان برای تأمین امنیت زائران اربعین در بصره (جنوب) مستقر شده‌اند.

در همین ارتباط، «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق، امروز (جمعه)، از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، این مقام عراقی گفت مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنذریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد که ورود زائران هر لحظه افزایش می‌یابد و در ساعات گذشته صدها ایرانی از طریق مرز المنذریه وارد عراق شده‌اند و پیش ‌بینی می‌شود هزاران نفر در ۷۲ ساعت آینده از طریق این مرز وارد عراق شوند. علاء القیسی در ادامه گفت که گذرگاه‌های مرزی ظرفیت پذیرش روزانه ۱۰ هزار زائر را دارند.

روز چهارشنبه گذشته و پس از این که در پی ناآرامی‌های اخیر عراق مرزهای این کشور بسته شده بود، سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران خبر داد که همه مرزهای ایران و عراق برای خروج زوار از ایران به سمت عراق باز شده است.

پس از این اعلام، رسانه‌های عراقی خبر دادند که شماری از مردم این کشور برای استقبال از زائران ایرانی در به مرزها رفته‌اند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا