بیانیه مشترک تونس و سوریه و تأکید بر تقویت روابط

همزمان با پایان سفر وزیر خارجه سوریه به تونس، دو کشور بیانیه‌ای مشترک صادر و بر تقویت روابط دوجانبه در مرحله آتی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : تونس و سوریه در بیانیه‌ای بر ازسرگیری همکاری اقتصادی دو کشور به ویژه در زمینه‌های دارای اولویت بیشتر تأکید کردند.

در این بیانیه تقویت همکاری در زمینه کنسولگری و بشردوستانه و تلاش برای برگزاری کمیته مشترک کنسولی در اسرع وقت و نیز تقویت همکاری در زمینه امنیتی به ویژه مبارزه با تروریسم، جنایت سازماندهی‌شده و شبکه‌های قاچاق انسان مورد تأکید قرار گرفته است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه بر موضع دائمی تونس در حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و احیای نقش آن در این اتحادیه تأکید و همبستگی کامل تونس با سوریه در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از حق سوریه برای بازپس‌گیری جولان اشغالی، اعلام شده است.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه روز سه‌شنبه در سفری به تونس با «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و پس از این دیدار گفت که تا چند روز دیگر سفارت سوریه در تونس بازگشایی می‌شود و بزودی سفیر و دیپلمات‌های سوریه به تونس سفر می‌کنند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا