سوزاندن قرآن کریم باید جنایت تروریستی اعلام شود

رهبر جریان صدر عراق با تأکید بر لزوم جرم‌انگاری سوزاندن قرآن کریم در سطح جهانی، گفت که ملت‌های مسلمان باید برای کمک به اسلام، تجمع کنند.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق  اهانت به قرآن کریم و پرچم این کشور در سوئد را محکوم کرد و این اقدام را جنایت دانست.

شبکه خبری العهد به نقل از الصدر گزارش داد، اتحادیه عرب برای کمک به اسلام باید در عراق یا خارج از این کشور، نشست برگزار کند و کشورهای جهان نیز باید قانونی تدوین کنند که در آن، سوزاندن قرآن کریم، جرم‌انگاری شده و یک جنایت تروریستی اعلام شود.

امروز سلوان مومیکا، فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان پیش در پایتخت سوئد اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، خود را به مقابل ساختمان سفارت عراق رساند و تحت حمایت پلیس سوئد، قران کریم و پرچم عراق را زیر پای خود لگدمال کرد.  شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است. در همین حال، برخی رسانه‌ها گزارش دادند: سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند.

رهبر جریان صدر با بیان اینکه ملتهای مسلمان باید برای کمک به اسلام، تجمع کنند خاطر نشان کرد: آمریکا به عنوان یک کشور [حامی] تروریسم و همجنسگرایان، حق ندارد آتش زدن سفارت سوئد را محکوم کند، بلکه باید آتش زدن قرآن کریم را محکوم کند.

در واکنش به این جنایت شنیع، معترضان عراقی امروز در برابر سفارت سوئد در بغداد تجمع و به آن حمله کردند. شهروندان عراقی هم اکنون در میدان التحریر بغداد تجمع کردند و ضمن آتش زدن پرچم سوئد، شعارهایی را در حمایت از این کتاب مقدس سردادند.

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق هم گفت: از تکرار حادثه آتش زدن قرآن کریم و پرچم عراق در برابر سفارت خود در سوئد غافلگیر شدیم. ما به مسئولان سوئد اعلام کردیم که اگر قرآن کریم آتش زده شود، سفیر این کشور را اخراج خواهیم کرد.

العوادی با بیان اینکه دولت عراق، برای حمایت از همه هیأتهای دیپلماتیک، راهبرد جدید تدوین کرده است، تصریح کرد: نباید به این بهانه که فردی این کتاب مقدس را دوست ندارد، آن را آتش بزند. آتش زدن قرآن و پرچم عراق، بر وضعیت امنیتی عراق تأثیر می‌گذارد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به استکهلم هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، روابطش با سوئد را قطع می‌کند که امروز اعلام کرد این اقدام را عملی کرده و روابط خود را با این کشور قطع کرده است.

پارلمان عراق نیز در واکنش به این جنایت، تشکیل جلسه داد و تأکید کرد که به صورت قاطع از این اقدام دولت این کشور حمایت می‌کند. محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق گفت: خشم و مخالفت قاطع خود را با حمایت و مجوز دولت سوئد برای اهانت به مقدسات مسلمانان و تعدی به حرمت قرآن کریم اعلام می‌کنیم».

الحلبوسی همچنین تأکید کرد: «تصمیم دولت عراق برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد را تأیید می‌کنیم. همچنین در قبال هر کشوری که به مقدسات مسلمانان احترام نگذارد یا از هر اهانتی به مقدسات سایر ادیان حمایت کند، از انجام چنین اقدامی (قطع روابط) حمایت خواهیم کرد»

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا