رصد امنیتی اطراف حرم امام حسین با ۱۸۰۰ دوربین حرارتی

اداره حفظ نظم و امنیت وابسته به آستان امام حسین علیه‌السلام اعلام کرد که طرح امنیتی ده روز نخست ماه محرم با مشارکت 5 هزار داوطلب و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از جمله 1800 دوربین حرارتی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : «رسول فضالة» رئیس اداره حفظ نظم و امنیت گفت که اتاق عملیاتی با هماهنگی تمامی بخش‌ها برای تامین امنیت زیارت میلیون‌ها نفر در روزهای منتهی به عاشورا تلاش می‌کند و این هماهنگی با همکاری تمامی گروه‌ها در آستان مقدس حضرت عباس علیه‌السلام و منطقه بین‌الحرمین انجام خواهد شد و هدف آن حمایت از امنیت و سلامت زائرین حرم امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود که هماهنگی بزرگی با سازمان‌های امنیتی از جمله پلیس و فرماندهی نیروهای مشترک در این زمینه وجود داشته و بیش از 5 هزار داوطلب در اجرای طرح امنیتی مشارکت دارند.

چند روز پیش نیز سرلشکر «علی الهاشمی» فرمانده «فرماندهی عملیات کربلا» در یک کنفرانس خبری از برپایی اتاق عملیات و هماهنگی از تاریخ یکم محرم الی ۱۳ محرم خبر داد و گفت که نمایندگان وزارت دفاع، وزارت کشور، و الحشد الشعبی و نیروی هوایی در این اتاق عملیات حضور دارند.

این عالی‌ترین مقام نظامی مستقر در استان کربلا همچنین از انجام تمامی هماهنگی‌ها با بخش‌های مختلف دولت عراق برای تسهیل رفت و آمد و انتقال زائران خبر داد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا