موکب زدن به نام دستگاه‌های دولتی ممنوع شود؟

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم اعلام کند که موکب زدن به نام دستگاه‌های دولتی ممنوع شود.

بخش سوم هشتمین گردهمایی ملی فعالان مردمی اربعین و هشتمین همایش ملی هیأت‌های فعال در این عرصه با محوریت «اربعین، آوردگاه حرکت عمومی مردم» برگزار شد.

رحیم آبفروش دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین در ابتدای این مراسم اظهارداشت: از رئیس جمهور درخواست داریم اعلام کند که موکب زدن به نام دستگاه‌های دولتی ممنوع شود. مسئولان باید وظایف خود را جای موکب زدن برای اربعین انجام دهند.

وی افزود: بحث سوخت کامیون‌داران و موکب‌داران درخواست داریم مسئولان وزارت نفت برطرف کنند. موکب‌ها برای پخت و پز نیازمند سوخت هستند که درخواست داریم تأمین شود.

آبفروش با اشاره به اینکه مردم به کمک دستگاه‌های دولتی آمدند تا بار از روی دوش آنان بردارند، گفت: ما یاد گرفتیم در مجاهدت و رزمایش مواسات، یار هم باشیم. هدف این همایش این بود تا کنار هم باشیم و همدیگر را پیدا کنیم.

دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین گفت: ما قرار است در این جامعه، ده‌ها و صدها جامعه در خود داشته باشد. در استان‌ها هم باید فعالان دورهم جمع شود. کاروان‌برها در ۱۰ سال آینده باید بیشتر شود تا بتوان افق ۵ میلیون زائر اربعین را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه اربعین به مثابه تربیت جز با راه افتادن کاروان‌های تربیتی اربعین محقق نمی‌شود گفت: هیأت، مسجد و گروه فرهنگی که می‌خواهد کاروان ببرد باید توسط مسوولان برایش زمینه‌سازی و تسهیل‌گری شود و به طور مثال آنها با اتوبوس دربستی راهی عراق شوند. ما موج نوجوانان در سفر اربعین داریم چه بهتر که آنها در قالب یک کاروان راهی عراق شوند.

آبفروش با بیان اینکه روز قبل ۱۴ نشست تخصصی داشتیم که اولین جلسه هر موضوع تخصصی بود که باید ادامه یابد و پیگیری شود گفت: نیازها و خدمات فعالان مردمی باید در هم ضرب شوند. اولویت ما در این موج خدمت‌رسانی، رفع خلاها و خدمت در داخل است.

دبیر جامعه ملی فعالان مردمی اربعین گفت: در اربعین ماهم میزبان هستیم و هم مهمان هستیم. ما باید از زائران پاکستانی در مرزهای شرقی پذیرایی کنیم. خدمت ما از مرز شرقی شروع می‌شود و تا مرز غربی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مرزهای تمرچین و باشماق در ۱۰ سال آینده به دلیل شرایط جوی و گرمای هوا فرصت مناسبی دارد، گفت: در اعلام توسعه زمانی اربعین و شروع از اول ماه صفر باید گفت که هنوز تمام موکب‌ها در نجف و کربلا راه نیفتاده است و در این بازه زمانی، عراقی‌ها تازه از شهرهای دیگر راه افتادند.

آبفروش در واکنش به خبر رسانه‌های غربی گفت: ما در دنیای کنونی خلاف قوانین و انتظارات حرکت می‌کنیم و آنها ما را درک نمی‌کنند و تلاش می‌کنند این موج را بهم بزنند. از حرف ما برداشت می‌کنند که اربعین جشنواره غذاست بله جشنواره غذای حلال است که به شما نرسیده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا