جزئیات برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در پایتخت

امین توکلی‌زاده در حاشیه یکصدو پنجاه‌و‌نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تمهیدات جبهه انقلاب برای برگزاری مهمانی 10 کیلومتری همزمان با روز عید غدیرخم اظهار کرد: این مهمانی روز جمعه و دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص جزئیات برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در روز جمعه توضیح داد.

امین توکلی‌زاده در حاشیه یکصدو پنجاه‌و‌نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تمهیدات جبهه انقلاب برای برگزاری مهمانی 10 کیلومتری همزمان با روز عید غدیرخم اظهار کرد: این مهمانی روز جمعه و دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جلسات هماهنگی برای برگزاری مهمانی 10 کیلومتری از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اظهار کرد: در این ارتباط جلسات متعددی با هیئات مذهبی‌، مساجد و گروه‌های مردمی و جهادی برگزار شده است و إن‌شاءالله امسال نیز همانند سال گذشته و با تغییر مسیر خیابان شاهد برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر خواهیم بود.

احتمال رایگان شدن خطوط حمل و نقل در روز عید غدیر

 

توکلی‌زاده گفت: سال گذشته برای نخستین بار مهمانی بزرگ غدیر در تهران برگزار شد که این مهمانی الگویی برای سایر شهرهای کشور بود و امسال نیز این مهمانی در مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از رخدادهای مدیریت شهری برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی با محوریت خانواده و با رویکرد دینی در سطح شهر تهران است گفت: برنامه‌های متعددی در این دوره برگزار شده که از آن جمله می‌توان به رخدادهای ماه رجب، ماه رمضان، نیمه شعبان، برنامه سلام فرمانده و در ادامه به برنامه امام رضایی‌ها اشاره کرد و در جمعه پیش رو نیز برنامه مهمانی 10 کیلومتری غدیر در مسیر اشاره شده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جلسات متعدد در خصوص برگزاری مهمانی 10 کیلومتری در مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی گفت: علی‌رغم اینکه سال گذشته مهمانی 10 کیلومتری در خیابان ولی‌عصر(عج) برگزار شد دشواری‌هایی برای شهروندان ایجاد شد و تغییر مکان این مهمانی نیز به همین جهت بوده چرا که به هر حال مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی، مسیر شناخته‌شده‌ای است و خروجی‌ها و شرایط خوبی را برای حضور مردم در مسیر خواهد داشت و انتخاب این مسیر برای مهمانی 10 کیلومتری نیز بر همین اساس بوده است.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه 1300 موکب در مسیر 10 کیلومتری مهمانی غدیر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در این مسیر تدارک دیده شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته غرفه‌هایی برای بازی‌های سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان و در کلان برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. در میادین اصلی نیز در مسیر مهمانی 10 کیلومتری استیج‌هایی در نظر گرفته شده که در این استیج‌ها سرودها و برنامه‌هایی از جمله مداحی تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال بیش از 2 میلیون نفری از مهمانی 10 کیلومتری در شهر تهران صورت گرفت، گفت: برآورد ما این است که امسال استقبال بیش از سال گذشته باشد.

 

توکلی‌زاده با اشاره به آمادگی حوزه حمل و نقل شهر تهران اعم از اتوبوسرانی، مترو، تاکسی برای جابجایی شهروندان برای شرکت در مهمانی 10 کیلومتری غدیر خبر داد و گفت: در این ارتباط رایزنی‌های لازم صورت گرفته و در حال برنامه‌ریزی هستیم که در همان ساعت برنامه مهمانی 10 کیلومتری خدمات حوزه حمل و نقل به صورت رایگان به شهروندان ارائه شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: قطعا مسیری که امسال برای مهمانی 10 کیلومتری و شرکت شهروندان در نظر گرفته شده است نسبت به سال گذشته مسیر راحت‌تری خواهد بود چرا که در این مسیر برنامه‌‌های متعددی از جمله راهپیمایی 22 بهمن برگزار شده و این مسیر، مسیر شناخته‌شده‌ای برای شهروندان خواهد بود علاوه بر اینکه در اطراف این مسیر خروجی‌ها و ورودی‌هایی برای جابجایی شهروندان وجود دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا