مهمانی 10 کیلومتری غدیر تهران 16 تیر برگزار می شود

«مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر در تهران بناست روز جمعه ۱۶ تیر مصادف با عید غدیر خم در تهران برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : روز عید غدیر خم که بزرگترین عید شیعیان جهان محسوب می شود و در این روز پیامبر اسلام در آخرین حج خود موسوم به حجه الوداع و برای تکمیل 23 سال رسالت و تبلیغ دین اسلام،بنا به دستور اللهی ،داماد خود یعنی حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام را در مکانی به نام غدیر به جانشینی خود و راهبری امت اسلام منصوب می کند.

اکنون در این روز بزرگ و سراسر از شادی برای دومین سال پیاپی مراسم جشن باشکوه همراه با برنامه های بسیار متنوع و شاد و پخش اطعام و توزیع نذری در پایتخت تنها کشور شیعه جهان با حضور حداکثری مواکب و هیئت های مذهبی برگزار می گردد.

جشن بزرگ مردم تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» سال گذشته به مناسبت عید غدیر از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی با حضور بالغ بر ۳ میلیون نفر برگزار شد. در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند. ۲ میلیون پرس غذا و میان‌وعده برای پذیرایی از مردم تهران در این مهمانی تدارک دیده شد و ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شد.

امسال هم بناست «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر در روز ۱۶ تیرماه در حدفاصل میدان امام حسین (علیه السلام) تا میدان آزادی برگزار شود. براساس برنامه‌ریزی و طراحی‌ها  بیش از هزار و ۲۰۰ موکب خدماتی و پذیرایی مردمی و ده‌ها شهربازی سیار بناست در این مسیر ۱۰ کیلومتری برپا شود.

سال گذشته، مردم، هیأت‌ها، مساجد، گروه‌های جهادی، مؤسسات قرآنی و فرهنگی و گروه‌های سرود در مسیر ۱۰ کیلومتری چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی موکب برپا کرده بودند

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا