مقتدی صدر در آستانه اربعین حسینی 10 فرمان صادر کرد

رهبر جریان صدر با انتشار پستی در توئیتر، دستورات ده‌گانه‌ای را برای حرکت طرفداران خود به سوی کربلای معلی همگام با سایر زائران امام حسین(ع) و احیای مراسم اربعین صادر کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگی مذهبی بچه شیعه: «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، امروز (۱۱ سپتامبر)، طی پستی در توئیتر خطاب به «دوستداران اصلاح امور و کسانی که علیه ظلم و فساد انقلاب کردند»، خواستار حرکت به سمت کربلای معلی شد و ده شرط را برای این حرکت تعیین کرد.

وی نوشت: «همه محبان اصلاحات و کسانی که علیه ظلم فساد انقلاب کردند..باید به سمت قبله اصلاح امور (کربلاء) و امام اصلاح امور، سرورم و مولایم حسین بن علی که جانم فدای او، حرکت کنند..بله به سمت رهبر و سمبل عزت و به دور از ظلم و فساد..پس ای انقلابیون، در این امر کوتاهی نکنید».

رهبر جریان صدر در ادامه تاکید کرد که در این حرکت چند شرط وجود دارد و سپس شرط‌های ده‌گانه خود را برای حرکت به سوی کربلای معلی اعلام کرد:

نخست: بدون پرچم‌های خاص متعلق به یک گروه یا طرف یا اردوگاه یا حزب و حتی طائفه‌..که امام حسین، امامِ اسلام، انسانیت و اصلاح است.

دوم: عدم در دست گرفتن عکسها و پلاکاردها به طور مطلق؛ نه شهدا و نه هیچ کس دیگر. همه آن‌ها -که رضوان خداوند شاملشان باشد- فانی در امام حسین هستند که سرور شهدای بهشت است.

سوم:  عدم پوشیدن کفن یا هر لباسی که شما را از سایر زائران متمایز کند به ویژه لباس نظامی.. همه تنها لباس اخلاص و طهارت بر تن کنند.

چهارم: فریاد شما فقط و فقط باید ذکر نام خداوند، طاعت او، امام حسین و اهل بیت سلام‌الله علیهم باشد.

پنجم: پایبندی به بالاترین درجه صبر، حکمت و اخلاق..نیروهای امنیتی باید با هرکس از هر جهتی که این دستورات را رعایت نکند، با جدیت و بدون هیچ سهل‌انگاری برخورد کنند..زیرا او یا نفوذی است یا متنفر از شعائر حسینی.

ششم: اتهام‌زنی به دیگران و برچسب بعثی، تروریستی، شبه‌نظامی زدن و …در این مراسم ممنوع، حرام و در حکم دروغ‌پراکنی است.

هفتم: هر گونه تعدی به زائران خارجی (غیر عراقی) به ویژه (برادران ایرانی) با دست یا زبان یا هر طریق دیگری، امری منفور، قبیح، ممنوع و حتی حرام و مخالف عرف است.

هشتم: این امری مسلم است: حمل هر گونه سلاح گرم یا سردی ممنوع و حتی حرام است. هرکس مخالف این، عمل کند، کارش به طرف‌های امنیتی کشیده می‌شود.

نهم: نشان دادن بالاترین درجه همکاری با نیروهای امنیتی در همه مناطق عراق به ویژه در کربلای مقدس..پیشاپیش از این امر تشکر می‌کنیم.

دهم: اجتناب نیروهای الحشد [الشعبی] و سرایا السلام از هرگونه گرفتن یک مکان یا سیطره بر چیزی یا مبادرت ورزیدن به هر اقدام امنیتی در امسال. این یک ضرورت است که در صورت عدم رعایت آن، پایان خوشی ندارد.

رهبر جریان صدر در پایان، تاکید کرد وی از هر کسی که این دستورات را نادیده بگیرد و خلاف آن عمل کند، تبرئه می‌جوید و از نزدیک یا دور با آن هیچ ارتباطی ندارد.

وی همچنین از امکان اجرای این دستورات تا ۲۸ صفر و رحلت رسول اکرم(ص) و مراسم عزاداری در مرقد امام علی(ع) در نجف اشرف خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا