حمله نیروهای تروریست طالبان به رسانه شیعیان افغانستان

تلویزیون تمدن از رسانه‌های مطرح شیعیان در افغانستان است. این تلویزیون را آیت‌الله محسنی از علمای شناخته‌شده شیعه تاسیس کرد. برنامه های این رسانه، اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :نیروهای طالبان با زور و تهدید کارمندان تلویزیون تمدن را از دفاترشان بیرون کشیده و در یک سالن جمع‌ کردند.
تلویزیون تمدن از رسانه‌های مطرح شیعیان در افغانستان است. این تلویزیون را آیت‌الله محسنی از علمای شناخته‌شده شیعه تاسیس کرد. برنامه های این رسانه، اسلامی است.
به گفته کارمندان این تلویزیون، طالبان دلیل اقدام‌شان را توضیح نداده‌اند.

یک کارمند تلویزیون تمدن تائید این خبر، گفت نیروهای طالبان با کارمندان «برخورد خشنی» داشتند و رفتارشان «بسیار عقده‌مندانه» بوده است. به گفته این منابع لحن نیروهای طالبان «تهدیدآمیز» بوده است.
عده این نیروها حدود ده نفر بود و همه مسلح بودند. گفته شده که نیروهای طالبان وسایط نقلیه این رسانه را با خود برده‌اند.
یک منبع از تلویزیون تمدن می‌گوید «جریان‌هایی در بین طالبان هستند که مخالف «گفتمان اعتدال اسلامی»‌اند که تلویزیون تمدن به طور گسترده‌به آن می‌پردازد.
همزمان منابعی در کابل گفتند که کارمندان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان یک زیارتگاه شیعیان مشهور به «زیارت سخی» در این شهر را بسته‌اند.
این منابع گفته‌اند که کارمندان وزارت امر به معروف گفتند که در این زیارت «اعمال شرک‌آلودی از جمله بوسیدن علم» انجام می‌شود. آن‌ها همچنین مردم را از محل زیارت بیرون کرده‌اند و دروازه‌های آن‌ را بستند.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌ است.
آن‌چه که در کابل رخ داده، پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در حدود یک و نیم سال گذشته بی‌پیشینه بوده است.
مقام‌های طالبان در گذشته بارها بر رعایت حقوق شیعیان تاکید کرده‌اند. مشخص نیست که آیا «هجوم» به یک تلویزیون شیعی و بسته‌کردن یک زیارت‌گاه مربوط به شیعیان با یکدیگر ربطی دارد یا خیر.
پیشتر حکومت طالبان از تلویزیون تمدن خواسته بود نشر تمام سریال‌های تلویزیونی حتی با محتوای اسلامی را متوقف کند.
مدیر مسئول این تلویزیون گفته بود که که ریاست مطبوعات استخبارات حکومت طالبان در تماس با تلویزیون تمدن، نشر هرنوع فیلم و سریال خارجی حتی با محتوای اسلامی را ممنوع کرد.
او گفت که «یک سریال طنز و یک سریال خانوادگی» از این تلویزیون نشر می‌شدند که به گفته او «هر دو در چارچوب ارزش‌های اسلامی» بودند.
تلویزیون تمدن علاوه بر خبر، عمدتا برنامه‌های مذهبی نشر می‌کند.
این شبکه در سال‌های اخیر بعضی از سریال‌های مشهور تولیدی ایران را نشر کرده است، از جمله سریالی در مورد زندگی یوسف پیامبر که همواره در ماه رمضان سال‌های اخیر نشر می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا