برای حفظ حکومت باید جلوی دزدی ها و غارت‌ها گرفته شود

باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم!

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : توییتر آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع تقلید در رشته توئیتی به نقل از سخنان ایشان در دیدار سوم بهمن با جمعی از اعضای مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد نوشت:

در کتابی با نام «اسد الغابه» به معنای شیران بیشه که سرگذشت افراد خیلی شجاع نقل شده، نام شخصیتی با نام «احنف بن قیس» آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد، او در جلسه ای که اموی ها برگزار کرده تا سختی ها، بی عرضه گی ها و گرانی ها را توجیه کنند، شرکت نمود. سخنران اموی می گفت در قرآن آمده که رازق خداست و هر چه مصلحت بداند بر مردمش نازل می کند، خداوند برای شما همین مقدار نازل کرده و اگر اهل تقوا باشید گشایشی بر زندگی شما خواهد آمد، دیگر از گرانی و سختی چه شکایتی دارید؟ احنف بن قیس برخاست و گفت: ای سخنران، اینجا سه مسئله است، چرا مغالطه می‌کنی؟ در اینکه مخزن الهی نامتناهی است هیچ تردیدی نیست.مطلب دوم در اینکه ذات اقدس الهی از مخزن خود، روزی ما را حکیمانه و مهربانانه نازل می کند نیز حرفی نیست، ما در این دو مورد، بنده خالص خدا هستیم، اما اصل سومی هست و آن اینکه ذات اقدس الهی حکیمانه برای ما روزی را نازل کرده، ولی جنابعالی جلوی آنها را گرفته اید، تو نمی گذاری چیزی به ما برسد، ما روی این سومی مشکل داریم.

 

برای حفظ نظام باید بدانیم که وظیفه مان چیست و چه کار باید انجام دهیم، باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم!

 

دیدار اعضای مجموعه تاریخی سعدآباد، ۱۴۰۱/۱۱/۳

پایان خبر

منبع
انصاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا