توصیه های سفر اربعین: راه های جلوگیری و درمان عرق سوز شدن

به دلیل گرمای هوا در ایام اربعین سال جاری، عرق‌سوز شدن به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات زائران به شمار می‌رود که با رعایت برخی از نکات می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : از امسال تا چندسال آینده مراسم بزرگ اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام در فصل تابستان و در روزهای داغ عراق برگزار میگردد و ما به عنوان یک رسانه در جهت اطلاع رسانی صحیح و به دور از احساسات و تعصبات مذهبی توصیه میکنیم از شرکت در این تجمع بزرگ خودداری نمایید و از طرف دیگر هم امام حسین علیه السلام که امام مهربان هست و تا آخرین لحظات زندگانی خود شیعیانش را دعا می نمود راضی بر این نیست که شیعه اش به خاطر زیارتش هم خود را در رنج و آزار بی اندازد و هم موجبات آزار افراد دیگر شود و باید با واقعیت کنار آمد که زیرساخت کشور عراق پاسخگوی جمعیت میلیونی نیست و قطعا با مشکلات گسترده ای مواجه خواهد بود بنابراین توصیه میکنیم افراد مُسن و کهنسال،کودکان و خردسالان و زنان باردار و افراد دارای بیماری های قلبی عروقی ریوی و استرسی از حضور در این مراسم خودداری کنند

گرمای این روزهای شهرهای نجف و کربلا تا 47 درجه سانتیگراد میرسد بنابراین افرادی که در ایران در شهرهایی با آب و هوای معتدل و کوهستانی از جمله تهران نمیتوانند چنین گرمای طاقت فرسایی را تحمل کنند و قطعا دچار گرمازدگی خفیف و شدید خواهند شد و باید این موضوع را بدانید که گرمازدگی طی دو الی سه ساعت می تواند جان شما را بگیرد بنابراین این سفر زیارتی نه تنها ثواب ندارد بلکه اگر حضور شما و ازدجام جمعیت سبب فوت کودک و فردی مُسن یا حتی فردی جوان و سالم شود شما در مرگ او مقصر هستید.

به دلیل گرمای هوا در ایام اربعین سال جاری، عرق‌سوز شدن می‌تواند به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات زائران به شمار رود که در این بخش بسته خبری «دانستنی‌های اربعین» به ارائه برخی نکات به منظور پیشگیری از عرق‌سوز شدن و درمان آن می‌پردازیم:

۱. در ساعت‌های خنک به پیاده‌روی اربعین بپردازید یا حداقل در ساعات‌هایی که آفتاب به صورت مستقیم است، به ویژه از ساعت ۱۱ تا ۱۵ از پیاده‌روی بپرهیزید و در موکب‌ها استراحت کنید.

۲. هنگام حرکت در مسیر اربعین از عینک آفتابی، چتر یا کلاه استفاده کنید و لباس‌های خنک و راحت بپوشید.

۳. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم خودداری کنید.

۴. هر چند ساعت یک‌بار آب آشامیدنی بسته‌بندی و بهداشتی بنوشید.

۵. از مصرف غذاهایی با ادویه زیاد به ویژه فلفل بپرهیزید.

۶. پس از فعالیت و عرق ریختن زیاد، با آب ولرم دوش بگیرید و لباس‌های خود را عوض کنید.

۷. در صورتی که عرق سوز شُدید، از پماد سوختگی یا پودر تالک برای کاهش ساییدگی استفاده کنید.

۸. ژل آلوئه‌ورا، پماد کالامین یا کرم هیدروکورتیزون به همراه داشته باشید و در صورت عرق سوز شدن در ناحیه سوختگی بمالید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا