هک همزمان ۲ هواپیمای دشمن توسط ارتش

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از هک دو هواپیمای جاسوسی دشمن توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک ایرانی در نزدیکی مرزهای هوایی کشورمان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : و  به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ امیر رستگاری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران درباره دستاورد‌های این شرکت در حوزه جنگ الکترونیک گفت: امروز به‌جرئت می‌گویم سامانه‌های کشف و اقدام متقابل علیه باند‌های فرکانسی را که سامانه‌های جنگال روز دنیا در آن‌ها کار می‌کند، در اختیار داریم، ولی خیلی نمی‌توانیم این موضوع را باز کنیم، لذا قادریم تمام ابعاد امواج الکترومغناطیس دشمن را پایش کنیم و متناسب با آن آفند کنیم.

وی افزود: امروز شاید کشور درگیر جنگ سخت نیست، اما درگیر جنگ الکترونیک هست و شاید برخی خیلی هم این را درک نکنند، ما برای حفاظت از فضای کشور و مرز هوایی کشور سال‌هاست که درگیر جنگ الکترونیک هستیم و توان ما را هر مهاجمی که تا امروز محک زده متوجه شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، اخبار نظامی | اخبار دفاعی، دستاورد‌های دفاعی، تجهیزات نظامی.

امیر رستگاری ادامه داد: چند وقت پیش یک هواپیمای دشمن در مرز‌های FIR (مرز هوایی) ما حرکت و شروع به انتشار امواج برای جمع‌آوری اطلاعات کرد، ما این هواپیما را مختل کردیم، اما خلبان دشمن فکر کرد که سیستمش دچار اشکال شده است با پایگاه تماس گرفت که “سیستم من اشکال پیدا کرده است و برمی‌گردم”؛ ما این مکالماتش را در اختیار داریم.

مدیرعامل صاایران تصریح کرد: فردای آن روز دو هواپیمای دیگر دشمن پرواز کردند و بال به بال هم شروع به پایش کردند، این دفعه هر دو را مختل کردیم، چون در آن پهنای باند به این توانمندی دست پیدا کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: به‌محض اینکه ما شروع به اختلال کردیم، این دو هواپیما متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آن‌ها هستند لذا به پایگاه‌شان اعلام کردند که “اینجا جمر فعالیت می‌کند و ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم. “، این توانمندی امروز در مجموعه نیرو‌های مسلح وجود دارد و می‌توانیم در فاصله چند صد کیلومتری اگر تهدیدی را دیدیم، آن را مختل کنیم.

پایان خبر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا