سفر بیش از 5 هزار ایرانی در شبهای قدر به عتبات عالیات عراق

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :امسال که سومین شب قدر مصادف با شب جمعه، شب زیارتی امام حسین علیه‌السلام شده بود، ایرانیان نیز در کنار زائران کشورهای مختلف در گوشه و کنار حرم‌های مطهر کربلا به زیارت و نیایش مشغول شدند.

بر اساس بررسی‌ خبرنگار فارس، بیش از پنج هزار ایرانی در قالب کاروان‌های حج و زیارت در شب‌های قدر در اعتاب مقدسه عراق حضور داشتند. البته بسیاری نیز به صورت انفرادی و خارج از چارچوب کاروان عازم زیارت عتبات شدند.

با این وجود، کربلا شب گذشته مملو از زائران بود و از ساعت‌ها قبل از اذان مغرب، سفره‌های افطار در خیابان‌های منتهی به حرم‌ها پهن و موکب‌ها آماده پذیرایی از زائران بودند. گروهی نیز در بین‌الحرمین سفره افطار پهن کرده و از زائران می‌خواستند تا برای افطار میهمان آن‌ها شوند.

مردم عراق نه تنها در کربلا، بلکه در مسیر زائران هم همچون ایام اربعین از زائران می‌خواستند تا ساعاتی را به منازل با موکب‌های آن‌ها بیایند و بتوانند به آن‌ها خدمت کنند.

به گفته خادمان حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهما‌السلام، شب گذشته بیش از ۱۴ هزار بسته افطاری توسط حرم‌های مطهر بین زائران کربلا توزیع شد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا