ارسال تجهیزات موکل های اربعین به عراق از شانزدهم مرداد آغاز می‌شود

امسال موکب‌های اربعینی زودتر از سال‌های گذشته در عراق فعالیت خود را آغاز می‌کنند. دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: موکبداران از فردا می‌توانند تجهیزات لازم را از پنج مرز زمینی به عراق ارسال کنند

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین حسینی، سفر زائران به زیارت اربعین از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول صفر آغاز می‌شود.

در سال‌های گذشته موکب‌های اربعینی که از ایران به عراق اعزام می‌شدند، از ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی یعنی از ۱۰ ماه صفر فعالیت خود را آغاز می‌کردند. امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است فعالیت برخی از موکب‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین زودتر از سال‌های گذشته آغاز شود.

مجید نامجو، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: موکب‌های اربعینی که امسال در مسیر زائران خدمت می‌کنند، می‌توانند وسایل و تجهیزات مورد نیاز موکب را از فردا (۲۰ محرم ـ ۱۶ مرداد) به عراق ارسال کنند.

وی به مرزهایی که موکب‌های اربعینی از آنها امکان ارسال تجهیزات دارند، اشاره کرد و گفت: مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و سومار برای ارسال تجهیزات موکب‌ها باز است. موکب‌های اربعینی تا نیمه ماه صفر (۱۰ شهریور) امکان ارسال وسایل به عراق را دارند و پس از این زمان، ارسال تجهیزات موکب‌ها فقط از مرز سومار امکان‌پذیر است.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی در ایام اربعین در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی می‌شود که البته بخشی از این موکب‌ها در داخل خاک ایران به ویژه مرزهای زمینی به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

تمرکز اصلی موکب‌ها هم امسال اسکان و تجهیز موکب‌ها به وسایل سرمایشی است. همچنین تهیه و توزیع آب سرد بین زائران هم‌زمان با ایام اربعین مورد تأکید قرارگرفته است.

پایان خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا