هدف دشمن از اهانت به قرآن قداست‌زدایی از دین است

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه هدف دشمن از اهانت به ساحت قرآن کریم قداست‌زدایی از دین است، گفت: بر هر مسلمانی به هر نحوی واجب است که مخالفت خود را اظهار کند

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :   آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) امروز در پایان درس خارج فقه ضمن ابراز انزجار و محکوم کردن اهانت در برخی از کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم گفت: مسئله اهانت بزرگی که به ساحت مقدس قرآن کریم در این ایام در برخی کشورهای اروپایی مثل سوئد و هلند واقع شد و قرآن را آتش زدند و پلیس آن کشور هم از شخص هتّاک حمایت و حفاظت کرد، ابعاد مختلفی دارد که باید همه مسلمانان و علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و در یک دایره وسیع‌تر همه بشریت این را مورد دقت و بررسی قرار بدهند.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان کرد: در این ماجرای پلید اولین سؤال آن است که آیا این یک کار فردی است یا امری برنامه‌ریزی شده است؟ آیا یک دیوانه بی‌عقل رفته یک جایی و قرآن را آتش زده، یا نه یک برنامه حساب شده برای مقابله با دنیای اسلام و مسلمین است؟ به نظرم هیچ آدم عاقلی تردید ندارد که این برنامه‌ای حساب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل یک روحانی مسیحی در یکی از کلیساها قرآن را آتش زد، دولت آنها گفت این فرد عقل درستی ندارد! اما این توجیه نمی‌تواند قابل قبول باشد. امروز آتش زدن و هتک قرآن یکی از طرح‌های برنامه‌ریزی شده در عمق سازمانهای امنیتی اسرائیل و آمریکا است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهداف دشمن از راه اندازی طرح اهانت به قرآن گفت: سؤال دوم این است که هدف دشمن از این طرح چیست؟ یکی از اموری که دین و اعتقاد به خدا را نگه می‌دارد غیر از برهان عقلی، فطرت، ادله نقلی و معجزات قداست این امور است که با این شیطنت‌ها می‌خواهند قداست‌شکنی کنند. هر چند قداست‌شکنی آثار غیر قابل انکاری هم دارد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: در زمان رسول اکرم (ص) مشرکین هم از همین حربه استفاده می‌کردند لذا قرآن با این مسئله شدیداً مقابله کرد؛ الآن هم که کفر در زمان ما به مراتب بدتر از کفر در صدر اسلام است و این امر مهمی است که مسلمین باید به آن توجه داشته باشند فکر نکنند مخالفینی از یهود و نصارا در صدر اسلام بودند و به تاریخ پیوستند!

 

وی با بیان اینکه ساده لوحی است که فکر کنیم امروز اسلام و قرآن دشمن ندارد، افزود: دشمن امروز به مراتب خبیث‌تر، شقی‌تر، مسلح‌تر و با برنامه‌تر از صدر اسلام است. به وضوح می‌بینیم گروهی جنایتکار به نام داعش به وجود می‌آورند تا جهاد را که در آیات فراوان قرآن آمده خراب کنند و اسلام را در ذهن مردم دنیا از اعتبار بیندازند. مکرر گفته‌ام وقتی داعش موصل عراق را گرفت روز بعد در مدارس آنجا کتاب‌هایی را که تدوین کرده بودند به تدریس گذاشتند، این کتاب‌ها کجا و چه زمان نوشته و با چه پشتوانه‌ی فکری و مالی چاپ شده بود؟ لااقل ده ها سال در این زمینه باید از قبل کار کرده باشند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: قبل از داعش طالبان و القاعده را درست کردند، پیش‌تر فرقه‌های جعلی وهابیت و بهائیت و بابیت را درست کردند، در طول تاریخ کار اینها کارخانه دین سازی و جعل دین برای مقابله با دین حنیف یا برای مقابله با اصل اسلام و بالخصوص مقابله با شیعه بوده است چون می‌دانند نقطه قوت اسلام در شیعه و تشیع است.

 

هدف دشمن قداست‌زدایی است و می‌خواهند از خدا و دین و کتاب خدا قداست‌زدایی کنند

 

وی با بیان اینکه هدف دشمن قداست‌زدایی است و می‌خواهند از خدا و دین و کتاب خدا قداست‌زدایی کنند، گفت: امروز برنامه‌های بسیار خطرناکی در کشورهای اروپایی پیاده می‌شود که حتماً شنیده‌اید، مدارسی وجود دارد که در آن کسی حق ندارد به هیچ وجه بگوید این پسر است و آن دختر. رختکن، استخر، کلاس و محل خوابشان واحد است. می‌خواهند اینها را طوری تربیت کنند که چیزی از انسانیت و مذهب و خدا و معنویت در ذهن‌شان نباشد؛ این مدارس که در برخی کشورهای اروپایی درست شده را چه کسانی، کجا و با چه هدفی طراحی می‌کنند؟

 

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: برای اینکه در این‌گونه اهداف موفق باشند باید قرآن را آتش بزنند و بگویند این کتابی است که به درد ما نمی‌خورد. اگر در این قرآن دستوراتی برای زندگی انسان، حقوق زن و مرد، مردم و حاکم قرار داده شده همه اینها را باید کنار گذاشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: امروز آن کسی که قرآن را آتش می‌زند در حقیقت اعلام می‌کند که ما دین را می‌خواهیم آتش بزنیم و با این کار در واقع هم تورات را آتش می‌زند، هم انجیل و هم زبور را. چون قرآن ما مهیمن بر همه کتب آسمانی است؛ یعنی هر آنچه از احکام در کتب آسمانی ذکر شده همراه با اضافاتی که در اسلام آمده با هم دارد. پس آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه‌ی کتب آسمانی و آن فردی که قرآن را آتش می‌زند متوجه این امر نیست، اما نقشه طراحان این است که قداست مذهب و دین را از بین ببرند و بگویند این کتاب هم مثل بقیه کتابهاست و می‌شود آن را سوزاند.

 

وی افزود: به مسیحی‌ها و یهودی‌ها هم می‌گوید شما نیز می‌توانید تورات و انجیل را بسوزانید، چون قداستی ندارند. امروز این برنامه طراحی شده‌ای است که دنیا به سمت آن می‌رود. در زندان‌های اسرائیل بنا بر قول یکی از علمای لبنان که بعد از ۱۵ سال از زندانهای اسرائیل نجات پیدا کرده و به قم خدمت والد ما آمد او می‌گفت مرتب در بازجویی‌ها از من می‌پرسیدند مهدی کیست؟ این مهدی که می‌گوئید مصلح و منجی بشر است و می‌خواهد بیاید و دین واحد و حکومت جهانی تشکیل بدهد چه کسی است؟ در زندان‌های عراق هم آمریکائی‌ها همین سؤال را می‌پرسیدند.

 

استاد درس خارج فقه اظهار کرد: دانشگاه‌های قوی شیعه‌شناسی درست کرده‌اند که بدانند شیعه چه می‌گوید که اگر نتوانند جلوی اصل ظهور را بگیرند، لااقل صد سال، پانصد سال آن را به تأخیر بیندازند! دشمن دنبال این قضیه است. خیلی ساده‌لوحی است که بگوئیم یک دیوانه‌ای آمد در خیابان و جلوی سفارتخانه‌ی یک کشور اسلامی قرآن را آتش زد.

 

وی با بیان اینکه ما باید از این وقایع عبرت بگیریم و برای ما تنبه ایجاد کند که دشمن چگونه تلاش می‌کند تا بشر را از معنویت دور کند، افزود: وظیفه ما در مقابل این توطئه آن است که تا می‌توانیم معنویت و حقایق دین را به بشر برسانیم، هر طلبه‌ای از فضای مجازی به هر مقداری که می‌تواند استفاده کند و معارف دین را به بشریت برساند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: البته امروز خود اینها می‌گویند تا ۲۰ سال آینده یعنی تا سال ۲۰۵۰ اسلام در اروپا کاملاً نفوذ کرده و درصد جمعیت مسلمان بسیار خواهد شد؛ حتی ممکن است از مسیحیت هم بیشتر شود، اینها نگران رشد اسلام هستند و لذا درصدد اسلام هراسی برآمده‌اند.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ابراز داشت: در مرحله بالاتر از این می‌گویند چرا بگوئیم اسلام نباشد و انجیل یا تورات باشد، آنها هم دست و پای ما را می‌بندد! پس باید بگوییم دین مطلقاً باید کنار برود، راهش هم این است که بچه‌هارا طوری تربیت کنند که دین برای او معنا نداشته باشد، دین یک چیز لغو و دور از عقل و فکر آنها باشد و این کار را شروع کرده‌اند و با آتش زدن قرآن این پیام و این فکر را دنبال می‌کنند.

 

وی بر لزوم انزجار و محکومیت تمام مسلمان جهان در برابر این اهانت قرآن تأکید کرد و گفت: حال باید دید در قبال این قضیه مسلمانان چه وظیفه‌ای دارند؟ هیچ مسلمانی حق سکوت ندارد چه برسد به یک عالم دین، در ابراز انزجار از اهانت به قرآن کریم شیعه و سنی فرقی ندارند، بر هر مسلمانی به هر نحوی واجب است که مخالفت خود را اظهار و تنفرش را از عاملین و تایید کنندگان این اقدام اعلام کند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: هر روز در کشوری مسلمانان با غیرت، به راه افتاده و با شدت و حدّت این عمل سنگین را محکوم می‌کنند که باید هم همینطور باشد. ای کاش در کشور ما نیز یک روز را به همین عنوان اعلام می‌کردند تا همه کارها و مغازه‌ها به احترام اینکه باید وظیفه خود را نسبت به قرآن کریم اظهار کنیم، تعطیل می‌شد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: من شنیدم الازهر مصر رسماً از مسلمین خواسته که از خرید و فروش کالاهای تولید شده در سوئد و هلند خودداری کنند؛ که باید از آنها تشکر کرد و از همه کشورهای اسلامی خواست که این کار را بکنند. امروز قدرت مسلمان‌ها بسیار زیاد است. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه همیشه تأسف می‌خوردند از اینکه چرا مسلمین به قدرت خودشان پی نبرده‌اند؟ یک وقتی می‌فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل از بین می‌رود. این تعبیر بیان این حقیقت است که مسلمین بسیار زیاد است و اگر کشورهای اسلامی به اینها نفت ندهند و ارتباط دیپلماسی نداشته باشند، مجبور به عذرخواهی خواهند شد. بعضی از کشورهای اسلامی سفیر آنها را احضار کردند و از همین‌جا از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم که با قدرت بیشتری در این قضیه وارد شوند، این مسائل را با آداب دیپلماسی تمام نکنند، این مسئله فوق آداب دیپلماسی است. این به حقیقت نظام ما، به حقیقت اسلام، به حقیقت بشر ارتباط دارد و باید برخوردهای بسیار تندی با آنها صورت پذیرد تا جرأت تکرار پیدا نکنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه در این قضایا بی‌اعتباری سازمان‌های بین المللی مثل سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی ثابت شده و معلوم می‌گردد که اینها خاصیتی ندارند. سازمان ملل که برای حقوق حیوانات و حفظ محیط زیست این همه بودجه می‌گذارد و بودجه‌اش را از کل دنیا می‌گیرد، آیا برای حفظ مقدسات بشر نباید کاری انجام بدهد؟ سازمان ملل در این قضیه کجا ایستاده است؟ سازمان کنفرانس اسلامی کجاست و چه می‌کنند؟ این یک درد همیشگی است و انسان را به این نتیجه می‌رساند که سازمان‌های بین المللی را هم خود کفر درست کرده برای اینکه به درد خودش بخورد.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: ما به همه سازمان‌های بین المللی انتقاد داریم که چرا در مقابل این کار سکوت می‌کنند. در طول تاریخ تأسیس این سازمان‌های بین المللی هیچ‌گاه دیده نشده که ورود پیدا کنند و مسئولین آن کشوری که در آن چنین کاری انجام می‌شود را مؤاخذه کنند. البته من عقیده‌ام این است که نتیجه همه این توطئه‌ها به نفع اسلام تمام می‌شود، گرچه این گونه امور قلب انسان را جریحه‌دار می‌کند و انسان نمی تواند از آتش گرفتن قرآن کریم آرام باشد. یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ، اینها می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خداوند نور خودش را حفظ می‌کند و ان شاء الله آن را عالم‌گیر می‌کند و این آتش زدن قرآن نتیجه‌اش توسعه‌ی اسلام خواهد شد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در بعضی از قرآن‌سوزی‌های گذشته، برخی از زنان و دختران رؤسای جمهور آمریکا مطالبه کرده بودند که می‌خواهیم ببینیم قرآن چیست؟ در اصفهان، مرکزی بود که تفسیر قرآن را به انگلیسی ترجمه می‌کردند و مسئول آن مرحوم آیت الله حاج آقا کمال فقیه ایمانی رحمة الله علیه بود که از جمله شخصیت‌هایی بود که به مردم، انقلاب و به حوزه اصفهان خیلی خدمت کرد؛ ایشان می‌گفت ما خودمان این کتاب را برای یکی از زن‌ها یا دخترهای رئیس جمهور وقت آمریکا به درخواست شان فرستادیم. آتش زدن این نتایج را دارد، دنیا و پادشاهان و خانواده‌ها و اقوام و تمام افراد تعیّن‌دار توجه پیدا می‌کنند و گرایش به قرآن بیشتر می‌شود اما مانع از این نیست که ما اظهار تنفر نکرده و آن را محکوم نکنیم و جلوگیری از آن ننمائیم و این حداقل وظیفه‌ی هر مسلمان است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در پایان گفت: از رؤسای مسیحیت و شخص پاپ انتظار می‌رود که بیایند و از اساس ادیان الهی حمایت کنند. البته در ایران رؤسای ادیان با در دست گرفتن قرآن حضور پیدا کرده و مخالفت خود را با آتش زدن قرآن اعلام کرده‌اند که ما به سهم خود از آنها تشکر می‌کنیم.

پایان خبر

منبع
مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا