دستگیری محمد اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی

به گزارش سایت خبری مذهبی بچه شیعه : روز گذشته بود که خبری را از قول صفحه اینستاگرام جنبش عدالتخواه دانشجویی منتشر کردیم که در آن فراخوان تجمع اعتراضی به قانون سربازی اجباری بود که می توانید با کلیک در این قسمت خبر را ببینید

و اما امروز ششم شهریور1401 که تجمع اعتراضی جنبش عدالتخواه دانشجویی در میدان سپاه مقابل سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد تنها 20 دقیقه تحمل انتقاد و اعتراض داشتند و پس از 20 دقیقه نیروی انتظامی اقدام به بازداشت تجمع کنندگان و حتی برخی از خبرنگاران حاضر نمود که از جمله دستگیرشدگان محمد اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی هست

و نسیم آنلاین در مورد این تجمع اعتراضی اینگونه گزارش داد که :


تجمعی که فقط ۲۰ دقیقه تحمل شد

جنبش عدالتخواه دانشجویی دهم خرداد ماه در نامه‌ای سردار باقری ریاست ستادکل نیروهای مسلح را به حضور در دانشگاه و پاسخگویی به انتقادات درباره سربازی اجباری، دعوت کرده بود. این تشکل دانشجویی که جوابی در ازای این درخواست از طرف ستاد کل دریافت نمی‌کند 12 مرداد ماه در نامه‌ای نسبت به عدم پاسخگویی ستاد کل اعتراض می‌کند: “بیش از یک ماه از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر حضور مسئولان ستادکل نیروهای مسلح در دانشگاه و پاسخ به سوالات دانشجویان می‌گذرد. در این بین جنبش عدالتخواه دانشجویی علاوه بر دفعات گذشته، مجدد از جنابعالی جهت حضور در دانشگاه دعوت کرده بود که در کمال تعجب، حتی پس از فرمان فرمانده کل قوا، این مطالبه، هم‌چون گذشته بی‌پاسخ ماند.”

در آخر دانشجویان عدالت‌خواه پس از پیگیری‌های پیاپی، به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان ستادکل نیروها مسلح، ساعت 10 امروز پنجم شهریور ماه در میدان سپاه جلوی درب اصلی سازمان نظام وظیفه قرار تجمع گذاشتند. از ساعت 9:55 میدان سپاه بودم. تعداد زیادی مامور نیروی انتظامی جلوب درب اصلی سازمان نظام وظیفه و چند ماشین نیروی انتظامی در اطراف میدان از قبل منتظر حضور دانشجویان بودند.

ساعت 10 گروهی از دانشجویان عدالت‌خواه که تعدادشان به سختی به 15 نفر می‌رسید، با پلاکاردهایی در دست و طرح مطالبه‌ی تغییر وضعیت فعلی سربازی و کلاه‌های سربازی روی سرشان، وارد میدان سپاه شدند.
محمد اسکندری دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان شروع به خواندن بیانیه کرد:”سربازی اجباری از نظر ما یکی از عوامل ناامیدی در نظام جمهوری اسلامی است که با توجه به پیگیری‌هایی متعدد ما و ورود فرمانده کل قوا به این مسئله، تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و ما تا الان از سمت ستاد کل جوابی نشنیدیم.”

با توجه به اینکه 20 دقیقه از قرار تجمع گذشته بود، تعداد دانشجویان کم کم بیشتر می‌شد و تجمع حالت جدی‌تری به خود می‌گرفت که ماموران نیروی انتظامی با مداخله و دستگیری دبیر جنبش عدالت‌خواه و تعدادی از دانشجویان و حتی تعدادی از خبرنگاران حاضر در محل تجمع، مانع از ادامه حضور دانشجویان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا