آخرین توافقات عراق و ایران در آستانه اربعین

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : وزیر کشور گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی توافقات خوبی با دولت عراق در زمینه کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زوار در مرزهای کشور انجام گرفته است.

احمد وحیدی در خصوص برنامه‌ریزی دولت برای اربعین حسینی گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی توافقات خوبی با دولت عراق در زمینه کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زوار در مرزهای کشور انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوای نیروهای امدادی هلال احمر در مرزها و مسیر پیاده روی مستقر خواهند بود و واحدهای بهداشتی و درمانی نیز در دو سوی مرزها به مردم خدمات ارائه می‌دهند. استقرار سایه‌بان، استفاده از مه‌پاش، خنک کننده های موتور جت و هر اقدام دیگری که می‌تواند از گرمازدگی زوار بکاهد در دستور کار قرار خواهد داشت و مواکب حسینی نیز در مسیر پیاده روی و مرزها آماده خدمت به مردم خواهند بود.

وزیر کشور تصریح کرد: مشارکت مردم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان برگزاری مراسم اربعین زمینه یک اربعین باشکوه را فراهم خواهد کرد و دولت ایران و عراق نیز همکاری لازم برای انتقال تجهیزات و امکانات مواکب حسینی را در دستور کار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا