موضوعات داغ

مصاحبه اختصاصی با حسین یعقوبیان از مداحان تهران

با عرض سلام و ادب و احترام و عرض تسلیت خدمت شما کاربران-مخاطبین و خوانندگان و بینندگان و بچه شیعه های اقا امیرالمومنین به مناسبت ایام شهادت خانم حضرت زهرا(س) یک مصاحبه جذاب و جالبی با یکی از مداحان جوان و با اخلاص و با اخلاق و با معرفت اهل بیت ترتیب دادیم و تقدیم می کنیم به همگی شما و اعضای رسمی سایت بچه شیعه امیدواریم که این کار باعث رضایت شما بشود. کسانی هم که اگر هیئت الرضا محفل بسیجیان و رهروان شهداء تشریف برده باشند با چهره ی این حاج حسین یعقوبیان آشنایی دارند.

آقای حسین یعقوبیان اول یک سلام و احوال پرسی با مخاطبی-کاربران-خوانندگان و بینندگان سایت داشته باشید وتا بعدش بریم سراغ سوالات. حسین یعقوبیان: بسم الله الرحمن الرحیم-سلام عرض می کنم خدمت شما و تمامی کاربران و مخاطبین خوب سایت بچه شیعه و همچنین ایام شهادت خانم حضرت زهرا(س) را به همه ی بچه شیعه ها که این روز ها بدجوری ناراحت و داغدار هستند تسلیت عرض می کنم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: متولد چه روزی- چه ماهی و چه سالی هستید؟ حسین یعقوبیان: من متولد 1/10/1359 هستم

خبرنگار سایت بچه شیعه: متولد چه شهری هستید؟

حسین یعقوبیان: شهر تهران

خبرنگار سایت بچه شیعه: اصلیتتون کجایی هستند؟

حسین یعقوبیان: تهرانی هستند

خبرنگار سایت بچه شیعه: فرزند چندم خانواده هستید؟ و چند تا برادر و خواهر هستید؟

حسین یعقوبیان: بنده فرزند دوم هستم-ما سه تا برادر هستیم و خواهر نداریم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: مجرد هستید یا متاهل؟

حسین یعقوبیان: متاهلم

خبرنگار سایت بچه شیعه: چند ساله که وارد زندگی مشترک شده اید؟

حسین یعقوبیان: سال 1383 بود که ازدواج کردم و زندگی مشترک رو شروع کردم

خبرنگار سایت بچه شیعه: فرزند هم دارید؟

حسین یعقوبیان: بله

خبرنگار سایت بچه شیعه: اسمش چیه و چند سالشه؟

حسین یعقوبیان: 13 رجب سال88 خداوند به ما پسر عطا کرد که الان حدود تقریبا 1 سالشه و اسمش هم امیر عباس.

خبرنگار سایت بچه شیعه:لطفا میزان تحصیلاتتون رو بیان فرمایید:

حسین یعقوبیان:من تا مرحله دیپلم ادبیات انسانی درس خونده ام ولی به دلیل مشکلات مختلفی که توی مسائل زندگیم بود دیگه نتونستم ادامه تحصیل بدهم بعد هم وارد عرصه کارهای فرهنگی مذهبی و هیئتی شدم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: از چه غذاهایی خوشتون می یاد و دوست دارید؟

حسین یعقوبیان: هر غذایی که باشه می خورم ولی بیشتر آبگوشت را دوست دارم

خبرنگار سایت بچه شیعه:از چه رنگی خوشتون می یاد؟

حسین یعقوبیان: از رنگ سبز

خبرنگار سایت بچه شیعه: سرگرمی شما در ساعات بیکاری چیه؟

بیشتر مطالعه می کنم و جستجویی در اینترنت و سایت ها می کنم

خبرنگار سایت بچه شیعه: شرط کار یک مداح خوب شدن و مداح خوب ماندن چیست؟

حسین یعقوبیان: انجام واجبات-ترک محرمات و تقوا

خبرنگار سایت بچه شیعه: آیا به سفر حج هم مشرف شده اید؟

حسین یعقوبیان: بله-من سال 84 یک حج عمره به اتفاق همسرم رفتم

بچه شیعه: سفر عتبات عالیات چطور؟

حسین یعقوبیان: عتبات عالیات هم 4 مرتبه توی سال های مختلف رفتم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: دفعه اولی که به سفر کربلا مشرف شدید چه سالی بود؟ و چطور شد که مشرف شدید؟

حسین یعقوبیان: عرض کنم دفعه اول زمستان 1382 بود-زمانی که آمریکا به عراق حمله کرده بود ما هم به اتفاق دوستان از موقعیت استفاده کردیم و به صورت قاچاقی رفتیم و یک چیزی حدود 17 ساعت پیاده روی کردیم تا به حرم ارباب رسیدیم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: آیا تا به حال دوستی-رفیقی کسی بوده که بخواهد از طریق دوستی به شما و آبرو و اعتبار شما لطمه بزند؟

حسین یعقوبیان: بله-بوده چنین کسی

خبرنگار سایت بچه شیعه: کی بوده؟

حسین یعقوبیان: نمی خوام اسمش رو ببرم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: دوست داری با او چه کار کنی؟

حسین یعقوبیان: من حلالش کردم و بخشیدمش.

خبرنگار سایت بچه شیعه: آلان کجاست؟

حسین یعقوبیان: آلان چند سالیه که از اون بی خبرم ولی فکر می کنم که داره در شهر تهران زندگی می کنه

خبرنگار سایت بچه شیعه: حسین یعقوبیان طرفدار پرسپولیسه یا استقلال؟

حسین یعقوبیان: عرض کنم که بنده همیشه طرفدار تیمی هستم که خوب بازی کنه و اخلاقی و فنی بازی کنه-تعصب خاصی هم روی تیم پرسپولیس و استقلال ندارم ولی بررسی هایی که در بین مداحان و همکار ها و دیگر خواننده ها انجام داده ام متوجه شده ام که اثر مداحان همگی پرسپولیسی هستند.

خبرنگار سایت بچه شیعه: بازیگر مورد علاقه شما چه کسی است؟

حسین یعقوبیان: بنده از بازی و اجرای آقای پرویز پرستویی خوشم می یاد.

خبرنگار سایت بچه شیعه: از چه موسیقی بیشتر خوشتون می یاد؟ پاپ – کلاسیک و یا سنتی؟

حسین یعقوبیان: هر سه تا رو گوش می دهم و در سبک های خودم ازشون هم استفاده کردم.

خبرنگار سایت بچه شیعه: خواننده ای که حسین یعقوبیان صدایش رو دوست دارد چه کسی است؟

حسین یعقوبیان: بنده از صدای اقای اصفهانی-مرحوم عبداللهی و رضا صادقی خیلی خوشم می یاد. پایان قسمت اول مصاحبه و اغاز قسمت دوم مصاحبه

بچه شیعه: خوب جناب آقای یعقوبیان خیلی مختصر بفرمایید فاطمیه یعنی چی؟یا راحت تر بگم فاطمیه رو برای کسانی که اطلاع ندارند و به قول معروف نمی دونند که قضیه چی بوده رو توضیح دهید

حسین یعقوبیان: فاطمیه سند مظلومیت حضرت زهراست و ایامی که بچه شیعه ها عقده دیرینه اشون زخمش دهن باز می کنه و هر کدامشان گروه گروه یک گوشه ای یک جایی می نشینند و به مظلومیت دختر پیغمبر گریه می کنند و فاطمیه به اعتقاد من آغاز محرم فاطمیه عروج تا خداست کسی که عاشق باشه می تونه از فاطیه به خدا متصل بشه

بچه شیعه: این جمله یی که می گن درد شیعه غم زهراست یعنی چی؟

حسین یعقوبیان: خیلی سوال قشنگیه-درد شیعه غم زهراست یعنی اینکه حضرت زهرا چرا داخل وصیتش فرمود که منو شب دفن کنید؟بحث بیم و ترس از آن ملعون ها بود؟نه بحث اینکه کسی نفهمه که قبرش کجاست چون دختر پیغمبر؟نه نه نه من می خوام اینو بگم که حضرت زهرا خواست این سوال توی ذهن همه باشه که دختر پیغمبر از بین رفت خوب قبرش چی شد؟چرا قبر نداره؟قبرش کجاست؟پس چطوری به شهادت رسیده؟ و این غم حضرت زهرا بود که چرا بعد از رحلت پیغمبر به این سرعت با اسلام آن طوری نامردی برخورد کردند به نظر من درد شیعه غم زهراست یعنی درد شیعه همان غصه ای که حضرت زهرا داشت غصه ی زهرا هم نامردی و خیانت خلفایی که الان بهشون می گویند راشدین ولی من بهشون می گم رافضین به اسلام

بچه شیعه: اآقای یعقویبان در این چند ماه یعنی از ماه محرمی که گذشت تا به آلان چقدر خودتون رو روتوش کرده اید؟

حسین یعقوبیان: من سعی می کنم معمولا ماهانه این برنامه ی خودم را داشته باشم حتی هفتگی-مخصوصا برای روضه می روم جایی و دعوت می شوم یا هفتگی مناسبت خودم را دارم هفته به هفته این برنامه روتوش یا به اصطلاح حسابرسی با محاسبه را روی خودم انجام بدهم به جهت اینکه وقتی به این اعتقاد دارم که می خوام برم برای 4 تا جوان هم سن و سال خودم بخونم و بعضی ها به ما لطف دارند و میکروفن می دهند و می گویند بخون از سید الشهدا(ع) تا ما گریه کنیم این لازمه اش اینکه که ما یک محاسباتی توی اخلاقیات و رفتاریات و واجبات و محرمات خود داشته باشیم و با مراقبه بریم جلو که این تکلیفی که داریم را درست انجام بدیم لذا من زود به زود به خودم سرکشی می کنم.

بچه شیعه: بفرمایید که در انتخاب دوست چقدر دقت می کنید؟ و معیارتون از انتخاب یک نفر به عنوان یک دوست چیه؟

حسین یعقوبیان: سوال قشنگی بود چون که برای من خیلی مهمه خیلی از بچه هایی که توی این برهه توی این جایگاه می ایند وارد عرصه می شوند ضرباتی که می خورند از دوست و رفیقه-انتخاب دوست خیلی مهمه همانطور که امام صادق(ع) فرمود:( دوست خوب به خدا می رسوندت و دوست بد به شیطون می رسوندت)برای من دوست و رفیق جداست من برای دوست و رفیق حریم بندی دارم و معیار من از یک دوست اینه که اون حدود اصلی دین را رعایت کنه بعدش هم نسبت به معارف دینی و شعارها ارزش قائل بشه مخصوصا به سید الشهدا

بچه شیعه: صحبت شما با کسانی که معتقدند که مجالس روضه و حتی گوش دادن به نوار و سی دی های روضه و مداحی باعث دلمردگی و افسردگی می شه چیه

حسین یعقوبیان: من احساس می کم کسانی که این مسائل را مطرح می کنند لقمه اشون مشکل داره یعنی نون حلال نمی خورند-یا قاطی نون حلالشون یقینا نون حرام است که شیرینی و حلاوت روضه سید الشهدا و نور این پارچه مشکی ها رو نمی بینند و به نظرم بصیرتی می خواد که البته این هم که سید الشهدا به هر کسی نداده و کاش که آن هایی هم که این بصیرت را دارند قدر بدانند و اون هایی هم که ندارند انشالله دارا بشوند.

بچه شیعه: آیا تا به حال شده که خود شما پس از یک مجلس روضه و ماتم یا در یک فصلی مانند ایام فاطمیه و یا محرم دچار افسردگی شوید؟

حسین یعقوبیان: خیر به هیچ وجه-من همیشه به دوستانم گفتم که ایامی که من احساس می کنم که پر و بال درآوردم و روی زمین نیستم ایامی که دهه محرم و دهه فاطمیه داریم-نه به خاطر اینکه هر شب سینه زنی می کنیم به خاطر اینکه احساس می کنم یک دهه لازم به همان روتوشی که شما عرض کردید به خاطر اجرای درست باعث می شه یک فراق بالی ایجاد بشه برامون و از این دنیا فاصله بگیریم.

بچه شیعه: سوالی که خیلی ها می خواستند از یک مداح و شور خون داشته باشند اینه که آیا تا به حال شده که نیمه شب و در عالم خواب هم مداحی کنید و توسط صدای شما اطرافیانتون بیدارتون کنند؟یعنی در خواب ذکر حسین (ع) بگویید؟

حسین یعقوبیان: خواب دیدم که در داخل خواب مداحی کردم اما اینکه صدا داشته باشم که دیگران بیدارم کنند نه سابقه نداشته است.

بچه شیعه: نظر شما در رابطه با وارد شدن مداح به عرصه سیاست چیست؟ آیا لازم است یا خیر؟

حسین یعقوبیان: اصلا ما باید در این زمینه باید از خود سید الشهدا(ع) الگو بگیریم که سیاست و دیانت را یکی دانست و دقت کنیم به بزرگتر هایی که در این راستا هستند که اون هایی که مویی سفید کردن اون ها چطور می روند جلو.

بچه شیعه: آیا اگر مداحی بخواهد کاندید انتخابات ریاست جمهوری و یا نماینده مجلس شورای اسلامی شود این کار سوء استفاده از مشهوریت و محبوبیت نمی شود؟

حسین یعقوبیان: ببینید پله قرار دادن دستگاه سید الشهدا(ع) برای رسیدن به اهداف و منافه شخصی خیلی زشت و ناپینده-اما اگر یک مداح و ذاکری که تخصص و تدبر خود را برای جایگاه کنترل شهر و جامعه مانند ریاست جمهوری و شورای شهر به کار گیرد بحث روضه خونیش حداست و اتفاقا هم خیلی خوبه.

بچه شیعه: صحبت شما با کسانی که چشم دیدن هیئت و خیمه گاه امام حسین(ع) و اهل بیت را ندارند و قصد ضربه زدن به هیئت و تجاوز به حریم هیئت ها را دارند چیه؟

حسین یعقوبیان: خوب سوال یک کم فراگیر شد-من از دید لحاظ مذهبی و هیئتی همیشه اعتقادم این بوده که در طی یکسال محرم و فاطمیه باید گل اون مجلس باشی و باید به قول خودمون فینال باشه و خروجی بگیره از اون خادم های اون هیئت یعنی ثمره کاشت یکسالشون رو از مستمعین بگیرند و حالا با توجه به مسائل آشوب و درگیرهای سیاسی به نظر من یک بچه هیئتی باید پشت رهبرش پشت ولایتش باشه و اون جاهایی که لازم بوده و رهبرش دستور داده چه توی اغتشاشات چه توی مسائل دیگه باید باشند و حضور داشته باشند فکر کنم حدود 80 درصد از بچه هیئتی ها درست رفتند جلو.

بچه شیعه: آیا شما در جنگ و درگیری های خیابانی هم شرکت کردید؟

حسین یعقوبیان: من توی اون 2 الی 3 شب اول احساس کردم که یک عده اغتشاشگر برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کنند و به بیت المال مسلمین ضرر و زیان می رسانند به عنوان یک شهروند نه به عنوان یک بچه هیئتی وارد عرصه شدم و با امر به معروف و نهی از منکر و نه با چوب و چماق و…. سعی کردم که هم خودم مسیر را بدونم و هم اون هایی که اغفال شدند را هدایت کنم و کسانی هم قصد زیان رساندن به اموال عمومی را داشتند را با دوستان جلوی آن ها ایستادیم و مانعه از خرابکاریشون شدیم

بچه شیعه: توصیه شما به کسانی که قصد دارند اعمال ناجوانمردانه و دشمن شاد کن خود را مانند حادثه روز عاشورا که رخ داد را دوباره تکرار کنند چیه؟

حسین یعقوبیان: حرفم اینه که به خودشون بیایند-به زندگی هاشون برگردند ببینندچی شده که به این جا رسیدند به سوابق نگاه نکنند که من فلان کار را کردم حقم اینه-زبیرها و طلحه ها را توی مملکتمون پیدا کنند و فقط و فقط پشتیبان ولایت و رهبری باشند و اینو بدونند که اگر از پشتیبانی ولایت دست بردارند اولا که آلان جایگاهی ندارند و دوما اگر هم دارای جایگاهی بشوند مدت دار نخواهد بود و خیلی زود از بین می رودند و از نظر مردم و صحنه ی روزگار محو می شوند.

بچه شیعه: به نظر شما آیا لازم است که هیئت ها و افراد فعال در هیئت ها و حتی مستمعین و مداحان تجهیز شوند برای مقابله با تجاوزکاران؟

حسین یعقوبیان: مسلما هیئت ها یک سری مکتب و مدرسه هستند و باید همه چیز را بدونند و به نظر من با وجود نیروهای انتظامی و امنیتی و نیروهای حزب الله خیلی معقول نیست که هیئت ها به سلاح های مخصوصی تجهیز بشوند

بچه شیعه: آلان هیئت شما و مستمعین و افراد فعال در هیئت شما در چه سطحی از آمادگی هستند؟ آیا امادگی مقابله با حملات احتمالی را دارند یا خیر؟

حسین یعقوبیان: خوب ما جایگاه هیئتمون جایگاه وسیعی نداره ما بیشتر از لحاظ فکری روی بچه ها کار کردیم و برای این قضیه تدبیری پیدا نکردیم که بگوییم که بچه های یهئت رو تجهیز کنیم به سلاح های مخصوصی که اگر خدایی نکرده عده ای حمله ور شدند این ها بتوانند دفاع کنند ولی هنوز برای این قضیه فکری نکرده ایم.

بچه شیعه: حالا بفرمایید که چرا جامعه مادحین هم مانند جامعه سینمایی به سمت ابتذال پیش می رود؟

حسین یعقوبیان: من این حرف شما رو زیاد قبول ندارم و موافق نیستم که جامعه مداحان داره به سمت و سوی ابتذال میره-چون اگر اینجور بشه مسلما مسیر دستگاه امام حسین هم به سمت ابتذال می رود-درسته که یک اشکالاتی در کار است و یک عده از افرادی که اسم خواننده را روی خود گذاشته اند متاسفانه حدود خدا را راعایت نمی کنند و هر کفری را می خوانند و باعث ضربه به دستگاه سیدالشهدا(ع) می شوند اما این شامل همه نمی شود و امیدوارم که یک مقدار اون هایی که بزرگترند پیرترند و سنی ازشون رفته و کار کشته ترند امور رو بگیرند توی دست هایشون که هر کسی نیاید هر چیزی که دلش می خواهد بگوید و برود.

بچه شیعه: چه چیزی باعث می شود که یک مداح دنبال بعضی از کارهای ناشایستی که در شان و شعور یا ذاکر اهل بیت نیست مانند رفتن به چایخانه و سفره خانه های سنتی و استعمال قلیان و دخانیات و….. بروند چیست؟

حسین یعقوبیان: نداشتن علم و آگاهی-نداشتن بصیرت و معرفت به دستگاه سیدالشهدا و نشناختن جایگاه خودشان و اون جایگاه جایگاهی نیست که بخواهند ازش سوء استفاده کنند.

بچه شیعه: صحبت شما با ذاکران و مداحانی که با انجام این قبیل کار ها باعث می شوند که به نام و حرفه مداح ضربه و ضرر وارد شود چیه؟

حسین یعقوبیان: من کاری به حلال و حرامش و ضرر و آسیب رساندن به بدن را ندارم گرچه آسیب رساندن به بدن حرام است ولی هر کسی باید جایگاه خودش را بشناسه حتی بنده روی تخمه خوردن و شکوندن هم حساسم-اون ها توی خیابون بگیره دستش چیک چیک بشکنه و بخوره-شما تا حالا از یک روحانی چنین چیزی رو دیدید؟نه ندیدید گرچه تخمه خوردن حلاله ولی هرکسی باید جایگاه خودش رو بشناسد ولی اگر خواننده ای هم برای خودش دلایلی دارد و می خواهد چنین کارهایی رو انجام بدهد باید برای خودش حریم ایجاد کند برود جایی که کسی نبیندش و نشناسدش چون کاری رو که دارد در جلوی دید دیگران انجام می دهد باعث تاییدیه می شود برای همه و دیگر مداحان.

بچه شیعه: شما چه راهی را برای جلوگیری از ابتذال جامعه مداحان پیشنهاد می کنید؟چاره کار چیه؟

حسین یعقوبیان: برگزاری همایش ها-نشست ها-ایجاد یک کمیته برای رسیدگی به امورات مداح ها-زنده کردن فرهنگ قدیمی ها-راه دادن مداح های بزرگ و معروف به جوان تر ها.

بچه شیعه: خوب آقای حسین یعقوبیان مصاحبه رو چطور دیدید؟نظرتون در مورد سوال هایی که پرسیده شد چیه؟

حسین یعقوبیان: الحمدالله خوب بود-خیلی عالی بود-بنده تشکر می کنم از شما و دیگر عزیزان برادر و خواهر زحمتکش مجموعه فرهنگی مذهبی بچه شیعه و سایت بسیار زیبای بچه شیعه

بچه شیعه: حرف و کلام آخر شما با اعضای رسمی و کاربران و مخاطبین و خوانندگان و بینندگان سایت بچه شیعه

حسین یعقوبیان: عرض آخرم اینه که به نام سیدالشهدا(ع) اعتبار بدهند و سیدالشهدا را سنت نکنند بلکه فرهنگ بدونند و عاشورا را یک حادثه نبنند یک نهضت ببینند.

بچه شیعه: جناب حاج حسین یعقوبیان از شما تشکر می کنیم بابت اینکه زحمت کشیدید و وقت گذاشتید تشریف آوردید برای مصاحبه انشالله خداوند بهتون سلامتی بده که بتوانید با نوای گرم خود همه رو کربلایی کنید. خدانگهدار نگاهتون یا علی مدد

پایان مصاجبه

امتیاز این نوشته

امتیاز

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)
گرد آورنده
پایگاه فرهنگی مذهبی بچه شیعه
منبع
پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا