جنگ رسانه‌ای ابزار دشمن

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با ابزار رسانه‌ای و ایجاد جنگ‌های روانی در عرصه‌های مختلف به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و نظام است.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه :سردار مهدی سیاری در افتتاحیه نشست توانمندسازی مدیران جبهه رسانه انقلاب اسلامی اظهار کرد: رسانه خط مقدم انقلاب و نظام است و در این مسیر باید جهادگونه به مقابله با دشمنان پرداخت.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان به این موضوع پی برده‌اند که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی باید از مردم بهره بگیرند از این رو با ابزار رسانه‌ای خویش و ایجاد جنگ‌های روانی در عرصه‌های مختلف به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و این نظام هستند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که یک خبر اغراق‌آمیز می‌تواند موتوری محرک برای آغاز اعتراضات مردمی باشد، خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری است که دشمنان با کمک آن جریان محاسباتی جامعه را برهم می‌زنند و با ایجاد انتظارات خارج از عرف برای مردم، آنان را به دشمنی با نظام دعوت می‌کنند.

وی افزود: شایعه پراکنی، دروغ‌های خاص و اختلافات قومی مذهبی اکنون گزینه‌هایی است که دشمن از طریق رسانه به جان مردم حمله‌ور شده است و آنان را مورد هجمه قرار می‌دهد.

سیاری با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب بیش از ۸۰ درصد شبکه‌های منافقی که در کشور منهدم شد با مشارکت و اطلاع‌رسانی مردم بود، عنوان کرد: در شرایط امروز نیز رسانه‌های انقلابی با تولید محتوای خوب و اثرگذار و همچنین مدیریت انسجام رسانه‌ای می‌توانند به مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بروند.

وی با اشاره به برخی شایعه‌پراکنی‌ها گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد و اخبارهای رسانه‌های بیگانه در این خصوص کذب است.

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این همایش گفت: در حال حاضر در تمامی استان‌های کشور، دفاتر بسیج رسانه دایر است و با همکاری رسانه‌های محلی تلاش مثبتی برای ارتقا اطلاع‌رسانی منطقه انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که در ۲۰۰ شهرستان کشور فعال رسانه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: اکنون جریان رسانه‌ای در کشور فراتر از جریان‌های سیاسی است و در مسیر مبارزاتی رسانه، برای رفع عقب ماندگی‌های رسانه تلاش می‌شود؛ علاوه بر آن برنامه‌هایی وجود دارد که موضوع معیشت و آموزش فعالان رسانه پیگیری شود.

منبع : مهر

پی نوشت : ادعا میکنند که جنگ از نوع نرم است اما سوالی که از آقایان داریم این هست که این چه جنگی هست که ما سربازان و افسران این جنگ از بودجه و هزینه شخصی خود خرج جنگیدن میکنیم و حتی هزینه سرویس ماهیانه اینترنت را از جیب خودمان پرداخت میکنیم این چه جنگی است که تیر و ترکش و خمپاره های فرهنگی آن به روح و روان ما اصابت میکند اما بودجه های چند هزار میلیاردی جنگ نرم نصیب کسانی که اصلا چهره شان به جنگجو نمیخورد می شود

چه جنگی هست که ما باید از بودجه و هزینه شخصی آن بهای مبارزه را بپردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا