مداحی میثم مطیعی در حسینیه داوود العاشور+فیلم

هشتمین حضور میثم مطیعی برای مرثیه‌خوانی در حسینیه داوودالعاشور بصره در شب 21 و 22 ماه محرم رقم خورد و این مداح سرشناس ایرانی نوحه‌هایی به زبان فارسی و عربی خواند که با استقبال بسیار عزاداران هم روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی مذهبی بچه شیعه : میثم مطیعی مداح ایرانی در دو شب گذشته ۲۱ و ۲۲ ماه محرم البته به تقویم عراق، همچون سال‌های گذشته به دعوت مسئولین حسینیه داوود العاشور راهی بصره شد و دو شب در مجلس عزاداری این هیأت مشهور عراقی به مرثیه‌خوانی به زبان‌های فارسی و عربی پرداخت.

حسینیه‌ای که مرکز اشاعه فرهنگ معارف اهل بیت(ع) است

حسینیه داودالعاشور بصره از بزرگ‌ترین حسینیه‌های این شهر به شمار می‌آید که زمان صدام توسط داوودالعاشور به سختی تاسیس می‌شود. این حسینیه، سپس ۳۵ سال قبل توسعه پیدا می‌کند و بعد از سرنگونی صدام به مرکز اشاعه فرهنگ معارف اهل بیت(ع) مبدل می‌شود و در مناسبت‌های مختلف شاهد حضور برجسته‌ترین خطبا و مادحین جهان تشیع است. برنامه‌های حسینیه از کشورهای مختلف دنبال می‌شود و مسئولین آن نیز نگاه جهانی دارند.

سینه‌زنی پرحرارت و غیرتی عراقی‌ها با نوحه‌های میثم مطیعی

هشتمین حضور میثم مطیعی در حسینیه داوودالعاشور امسال رقم خورده است. از ۱۶ ماه محرم مجلس عزاداری حسینیه داوود العاشور با سخنرانی حجت‌‌الاسلام سیدجعفر المروج و مرثیه‌خوانی کرار ابوغنیم، حسین الاکرف، ملا قحطان البدیری، سیدعلی العوادی و میثم مطیعی برنامه‌ریزی شده است که بر این اساس میثم مطیعی مداح کشورمان در شب‌های ۲۱ و ۲۲ محرم در این هیأت مرثیه‌خوانی کرد. مجلس عزاداری حسینیه داوودالعاشور دارای فضایی خاص است که همواره از این مجلس تصاویر سینه‌زنی عزاداران با یک نظم و شیوه خاص مشاهده می‌شود. این روزها حال و هوای بصره بسیار گرم و شرجی است، اما با این وجود هزاران نفر از عزاداران به این حسینیه می‌آیند و با این نظم مثال‌زدنی به سینه‌زنی پرحرارت و غیرتی می‌پردازند.

به این مطلب امتیاز بدهید

امتیاز کاربران: 4.63 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا