حمایت حجت الاسلام وحید هروآبادی از خانم معترض

امروز به دادگاه روحانیت جهت اعتراض به حکم خلع لباسم و ممنوع الخروجی و دوسال حبسم اعتراض کنم گفتم این سوال هم بپرسم که سپیده رشنو کجاست؟ وظیفه دینی و شرعی من به عنوان روحانی ایجاب میکند که از فردی مورد ظلم قرار گرفته حمایت کنم!

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : اواسط تیرماه سال جاری بود که دو خانم جوان یکی با پوشش چادر و محجبه و طرفدار و حامی حجاب و دیگری با پوشش شال و مانتو و طرفدار و حامی پوشش دلخواه در اتوبوس بی آر تی تهران وارد بحث و مشاجره لفظی  شدند که متاسفانه بعداز دقایقی به مشاجره و درگیری فیزیکی و زد و خورد بین طرفین تبدیل شد که هر دو طرفین اقدام به تصویربرداری از طریق تلفن همراه از یکدیگر و اقدام به تهدید هم نمودند که خانم محجبه تهدید نمود که فیلم را در اختیار سپاه میگذارد تا پدرت را دربیاورند! و هویت وی بعداز چند روز در یکی از شبکه های اجتماعی رایحه ربیعی افشا شد و نفر مقابل وی خانم سپیده رشنو28 سال ساکن تهران بود که در خبرها آمد که وی بعداز این مشاجره و درگیری لفظی و فیزیکی مورد بازداشت قرار گرفته است که متاسفانه در کمال ناباوری و بدون رعایت مسائل دینی و اخلاقی در اخبار 20:30 شبکه دوم سیما مقابل دوربین آمنه سادات ذبیح پور نشست و در اصطلاح مورد اعتراف اجباری قرار گرفت که پس از پخش این اعتراف اجباری گمانه زنی هایی در مورد ضرب و شتم وی در رسانه های داخلی و خارجی و شبکه های اجتماعی بالا گرفت تا جاییکه گفته شد به علت خونریزی شدید از زندان به بیمارستان طالقانی تهران جهت معاینه و مداوای چند ساعته منتقل شده و سپس مجددا به بازداشتگاه و یا زندان منتقل گردیده است.

اکنون پس از این وقایع هشتگ #سپیده_رشنو_کجاست؟ در دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام داغ شده است و کاربران این دو شبکه اجتماعی خواستار جویا شدن حال وی شده و خواستار پاسخگویی مراجع قضایی و نهاد بازداشت کننده وی در مورد اتهامات احتمالی وی شدند و اکنون این سوال در اذهان ایجاد میشود مگر چه جُرم بزرگی رخ داده است که سپیده رشنو تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است؟مگر به جز این است که به موضوع حجاب اجباری اعتقادی نداشته و در مشاجره و بحث با خانم محجبه نظر خودش را بیان نموده است و موضوع بعدی اینکه در فیلم اعتراف اجباری که از خبر 20:30 پخش شد هر دو طرفین از یکدیگر بابت رفتارهای خود نادم بودن و از یکدیگر عذرخواهی نمودند و در اینجا هیچ شاکی خصوصی از خانم رشنو وجود ندارد و اکنون علت بازداشت وی چه موردی است که دستگاه قضایی باید به این سوال پاسخ دهد.

اما در این بین حجت الاسلام وحید هروآبادی از فعالین توییتری و اینستاگرامی با حضور مقابل دادگاه ویژه روحانیت در تهران اقدام به حمل دست نوشته ای با هشتگ سپیده رشنو کجاست؟ و با انتشار تصویری از خود در توییترش بار دیگر بحث برانگیز شد و در توییتر خود نوشت امروز به دادگاه روحانیت جهت اعتراض به حکم خلع لباسم و ممنوع الخروجی و دوسال حبسم اعتراض کنم گفتم این سوال هم بپرسم که سپیده رشنو کجاست؟ وظیفه دینی و شرعی من به عنوان روحانی ایجاب میکند که از فردی مورد ظلم قرار گرفته حمایت کنم!

و اما این دوقطبی سازی در جامعه و خط کشی و مرزبندی بین باحجاب و بی حجاب و خودی و ناخودی همچنان ادامه دارد و اگر بدین صورت ادامه یابد جو جامعه به سمت و سوی خوبی پیش نخواهد رفت و التهابات بدتری دامن گیر افراد جامعه و حتی کشور خواهد شد بنابراین مستلزم چاره اندیشی از سوی متصدیان و متولیان امر خصوصا در ستاد امر به معروف و نهی از منکر است .

از سوی دیگر در کشورهای همسایه و اطراف ایران،همانند مناطقی از کشور عراق (بغداد،سلیمانیه،موصل،کرکوک، دهوک) در حالیکه دینشان اسلام(سنی) و مسیحی و در جنوب این کشور دینشان مسلمان شیعه هست اما حجاب اختیاری بوده و در برخی مناطق شما بانوان محجبه در کنار بانوان بدون پوشش اسلامی حضور دارند و در کشور ترکیه و سوریه و حتی لبنان نیز همین شکل از هم زیستی خانمهای محجبه با خانم های بدون پوشش اسلامی بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

اما در کشور ما متاسفانه به رقابت های سیاسی تبدیل شده است مثلا یک کاندیدای حزب اصلاح طلب برای تبلیغ خود در انتخابات میگوید دولت من حجاب را زور نمیکند و یا در دولت اصولگرا متاسفانه ستاد امر به معروفش مصوباتی رو انجام میدهد که با مبانی اسلامی و دینی مطابقت ندارد و آسیب های اجتماعی ناشی از این مصوبات بیشتر از منفعت آنها است.

بنابراین بسیار واجب و ضروری است که همه نهادها و سازمان های متصدی و متولی امر به یک نظر واحد اتکاء نمایند و بساط این مواردی که بعضا به بحران امنیتی برای جامعه و حتی هزینه تراشی برای نظام و انقلاب تبدیل میشود جمع گردد.

پایان مطلب

به این مطلب امتیاز بدهید

0

امتیاز کاربران: 4.58 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا