دعا و توسل راه نجات از خطرات آخرالزمان است

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه اهل بیت معدن رحمت خداوند هستند گفت:در آخر الزمان در مقابل حمله سنگین شیطان باید اهل مناجات دعا و توسل بود شیطان پیوندهای مقدس را مورد حمله قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مذهبی بچه شیعه : حجت الاسلام مسعود عالی در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه محرم در هیأت آئین حسینی مجتمع امام رضا (ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: به صورت متعدد از وجود مقدس امامان معصوم روایت شده که قبل از ظهور امام زمان (ع) دورانی فرا می‌رسد که دوران حیرت و سر درگمی برای مردم است.

این کارشناس مذهبی در ادامه با استناد به روایتی از پیامبر اکرم تصریح کرد: حضرت فرمودند مهدی ما بعد از دوران غیبت طولانی در حیرت و سردرگمی مؤمنان خروج می‌کند، بسیاری از افراد در این دوران دچار انحراف، ذلالت و گمراهی می‌شوند جز انسان‌های مخلص و افرادی که در دین باقی ماندند. این دوران حیرت دورانی است که ابلیس به همراه دستگاه خود با تمام قوا به مؤمنان حمله می‌کند و تمام تیرهای خود را به سمت آنان پرتاب می‌کند.

وی با بیان اینکه فلسفه وجود ابلیس با ظهور امام زمان تمام می‌شود و شیطان این را می‌داند، گفت: برای همین ابلیس هر کاری که می‌تواند برای به تأخیر انداختن امر ظهور انجام می‌دهد. شیطان از جن است و جن با انسان‌ها از جهاتی به هم شبیه هستند، برای مثال همانگونه که در طول زمان به علم و آگاهی انسان‌ها افزوده می‌شود جن هم اینگونه است طوری که در طول زمان می‌تواند هم رشد مثبت داشته باشند و هم گرفتار سقوط شوند.

عالی ادامه داد: برای مثال انسان امروز از نظر علمی با انسان‌های صد سال و قرن‌ها پیش بسیار متفاوت است بنابراین شیطان امروز نیز با شیطان صد و هزاران سال پیش تفاوت دارد. در آخر الزمان همه آگاهی‌ها و تجربه‌های شیطان جمع می‌شود و این رشد تنها در مسیر منفی است. ابلیس هم ملکوت و باطن عالم را دیده و هم عمر طولانی داشته به گونه‌ای که به بسیاری از امور آگاهی دارد و تجربیات فراوانی کسب کرده است از این رو در آخرالزمان بیشترین اطلاعات را دارد و پیچیده‌ترین نقشه‌ها و حربه‌ها علیه بشریت و ارزش‌های دینی را به کار می‌گیرد.

این کارشناس مذهبی افزود: حمله ابلیس به ارزشهای دینی به گونه‌ای است که بسیاری از مردم گرفتار حیرت و سردرگمی می‌شوند. ابلیس موجود معمولی نیست و موجودی است که حتی به انبیای الهی طمع کرده است. اما لازم به ذکر است شیطان هرگز نمی‌تواند به پیامبران نفوذ کند و آنها را گمراه سازد اما قادر است بر پیروان ایشان تسلط داشته و تأثیر بگذارد. امام معصوم نمی‌تواند به تنهایی کاری در جامعه انجام دهد بلکه باید عده و عده داشته باشد از این رو ابلیس به عده و عده معصومین حمله و طمع می‌کند تا بتواند در جامعه دینی اخلال ایجاد کند.

وی با بیان روایتی عنوان کرد: پیامبر اکرم به امام علی فرمودند: ای علی به اندازه‌ای که تو راه‌های هدایت را می‌دانی و آگاهی داری به همان میزان ابلیس به راه‌های گمراهی آگاه است؛ این کلام بیانگر بزرگ کردن و قوی نشان دادن شیطان نیست چرا که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مکر و کید ابلیس ضعیف است؛ اما باید دید این مکر و کید برای چه کسانی ضعیف است. مکر شیطان برای کسانی که خودشان را به خدا سپردند و در پناه پروردگار قرار گرفتند بسیار ضعیف است. در غیر این صورت برای کسی که وارد قلعه امن خدا نشده و به خود تکیه کرده کید و فریب ابلیس بسیار خطرناک خواهد بود.

دعا و توسل راه نجات از خطرات آخرالزمان

عالی ادامه داد: در دوران آخر الزمان نباید کسی گمان کند اگر دست به دامن اهل بیت نشد می‌تواند خود و عزیزانش را نجات دهد انسان باید اطلاعات دینی خود را افزایش دهد اما صرف این افزایش کافی نیست بلکه باید خود را به قدرت عالم که خداوند و خاندان عصمت و طهارت است، پیوند دهد. امام صادق فرمودند اگر کسی آخر الزمان را درک کرد باید به دعا و توسل روی آورد از خطرات آن دوران در امان باشد.

این کارشناس مذهبی به بیان خاطره‌ای از فرزند آیت الله بهجت پرداخت و گفت: روزی بنده خدمت مقام معظم رهبری بودم و خاطره‌ای را از جانب آقازاده مرحوم حضرت آیت الله بهجت به ایشان بیان کردم و معظم له نیز خاطره دیگری را در همان جلسه نقل کردند. ماجرای بنده این بود که گفتم از آقازاده آیت الله بهجت شنیدم گفت حدود بیست سال پیش مهمان عزیزی به نام آیت الله فهری برای پدرم آمد و مهمان ما بودند. فهری دوست پدرم بود. وقتی او به منزل ما آمد من نیز در کنار پدر و آقای فهری نشسته بودم، شنیدم که ایشان خطاب به پدرم گفت ما ۶۰ سال است که باهم دوست هستیم اما تو حق دوستی را به جای نیاوردی، شما راه خودت را در مسیر الهی فهمیدی و متوجه شدی باید چکار کنی تا به مقصد برسی. اما من اولاد پیامبر خام بودم، بلد نبودم و شما دست مرا هم باید می‌گرفتی اما نگرفتی از این رو حق رفاقت را به جای نیاوردی.

وی افزود: پسر آیت الله بهجت می‌گوید دیدم پدرم گریه کرد و بعد آقای فهری خطاب به پدرم گفت اگر الان بیایی و بگویی بیا یک نسخه سیر و سلوک برای تو بنویسم دیگر نمی آیم چون به دردم نمی‌خورد و هشتاد سال از عمرم سپری شده و هر چه باید می‌شدم، شدم. از این رو دیگر نسخه تو به کار من نمی‌آید اما امشب مهمان شما هستم و از خانه ات نمی‌روم تا یک چیزی که اهل بیت (ع) به تو دادند را به من بگویی.

عالی اضافه کرد: آیت الله بهجت که بسیار منقلب شده بود گفت آقای قهری اگر کسی غیر از تو و غیر از این حرف‌هایی که زدی را می‌گفت من چیزی به او نمی‌گفتم اما چون تو هستی و رفیق قدیمی من محسوب می‌شوی به تو می گویم. بنده خدمت امام رضا (ع) رسیدم به من ده چیز داد و فرمود مگر می‌شود کسی به ما اهل بیت پناه بیاورد و به او پناه ندهیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت معدن رحمت خداوند هستند و همه مهربانی خدا در این معدن جمع شده است، گفت: در آخر الزمان در مقابل حمله سنگین شیطان باید اهل مناجات دعا و توسل بود شیطان پیوندهای مقدس را مورد حمله قرار می‌دهد. این پیوندها اگر قطع شود جامعه دیگر جامعه ایمانی نخواهد بود. شیطان دو پیوند مقدس را نشانه می‌رود. شیطان به دنبال عداوت و بغض میان مؤمنان است و همواره به دنبال ایجاد نفاق بوده که یکی از سنگین‌ترین نقشه‌های او در آخر الزمان آن است که مؤمنان را از هم جدا کند چرا که در این جدایی مؤمنان شکار ابلیس می‌شوند. تنهایی واقعیت تلخ جامعه مدرن است انسان‌ها در این نوع جوامع حاضر هستند با سگ و گربه زندگی کنند اما حاضر نیستند با کسی زندگی مشترک داشته باشند. متأسفانه فضای مجازی به این تنهایی افزوده است.

به این مطلب امتیاز بدهید

امتیاز کاربران: 4.4 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا